• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

۶۸.۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی در آذربایجان‌شرقی تامین شد

  • کد خبر : 3356
  • 22 بهمن 1399 - 19:02
۶۸.۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی در آذربایجان‌شرقی تامین شد
یاز اکو - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال ۶۸.۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه در آذربایجان‌شرقی تامین و بیش از ۶۰ درصد این نهاده‌ها توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جمشید باقریان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تامین و توزیع ۸۰درصد نهاده‌های کشاورزی توسط شرکت خدمات حمایتی با پنج مولفه تامین، توزیع، کیفیت، کمیت و قیمت انجام می شود.

وی افزود: سهمیه امسال کود ازته برای آذربایجان شرقی بیش از ۶۳هزار تن بوده که ۱۰۲درصد (۱.۲برابر) به میزان بیش از ۶۵هزار تن محقق شده یعنی بیش از سهمیه، جذب شده و توزیع آن نیز تاکنون ۹۷.۵ درصد انجام شده است.

باقریان ادامه داد: کود فسفاته ۳۷هزار تن و کود پتاسه هفت هزار تن تامین شده که به علت افزایش قیمت و حدف ارز  ترجیحی و خرید با ارز نیمایی قیمت کود افزایش یافته و کشاورزان رغبت به خرید این نوع کود نداشتند که البته با ریز مغزی های دیگر جبران شده است.

وی کل موجودی قابل توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را در آذربایجان شرقی بیش از ۸۳ هزار تن اعلام کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: ۱۷۰ کارگزار توزیع کود در آذربایجان شرقی را انجام می دهند که در استان بر اساس جمعیت و با فاصله ۱۵ کیلومتری از همدیگر فعالیت می کنند.

باقریان گفت: امسال ۸۴هزار تن انواع کود در آذبایجان شرقی توزیع شده که این مقدار سال گذشته ۶۵هزار تن بوده بر این اساس نسبت به پارسال ۲۶درصد افزایش جذب داریم.

وی یادآوری کرد: شرکت خدمات حمایتی به عنوان مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در استان است که امسال تاکنون ۵۰۰ هزار تن مواد اولیه برای تولیدکنندگان داخلی با هدف حمایت، اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی وارد کرده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در مورد کشاورز کارت گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح در آذربایجان شرقی است که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان آن جذب شده است و بقیه تا پایان سال محقق می شود.

باقریان اظهار کرد: کشاورزان صاحب کشاورز کارت با مراجعه به ۱۴۵ کارگزار فعال توزیع نهاده های کشاورزی کود مورد نیاز خود را دریافت می کنند در واقع هر کشاورز نسبت به سطح کشت خود برای هر هکتار یک میلیون تومان با ۱۲درصد سود دریافت می کنند که سقف آن تا ۲۰میلیون تومان پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3356

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});