• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ایستگاه پایانی 

  • کد خبر : 34113
  • 26 مهر 1400 - 12:06
سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ایستگاه پایانی 
یاز اکو- سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، با با شعار "سینما سرزمین خیال" در تبریز خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، آئین اختتامیه و تقدیر از داوران و عوامل اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکشنبه ۲۵ مهر در مجتمع ۲۲ بهمن تبریز ( سینما ناجی ) برگزارشد.

 سعید بنیان، دبیر جشنواره سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این مراسم با بیان اینکه این دوره از جشنواره از ۱۶ تا ۲۱ مهرماه با محوریت شهر اصفهان و مشارکت انجمن سینماگران استان، همکاری کانون پرورش فکری و انجمن انیمیشن و سایر انجمن های فعال شهر ، در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار شد، شاخصه اصلی این جشنواره را حضور داوران‌ کودک ‌و نوجوان دانست.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، داوران آن است که ۲۷ نفر از کودکان و نوجوانان فعال و خلاق در عرصه های مختلف با توجه به توانایی و استعدادهای به‌خصوص خویش با داوری آثار پرداختند.

وی گفت: آثار منتخب این جشنواره علاوه بر اصفهان و تهران در ۲۰ استان دیگر به نمایش درآمد که بخش استانی جشنواره شامل ۱۰ فیلم بلند سینمایی و ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی بود.

 

وی برگزاری جشنواره را اتفاقی خوب در شهر تبریز دانست که زمینه علاقه مندی کودکان و نوجوانان به این هنر را مهیا می کرد همچنین فرصت را فراهم کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در شهر خود شهر اولین ها بهترین و تازه ترین فیلم های حوزه کودک و نوجوان را تماشا کنند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: طی هفته گذشته با افزایش روند واکسیناسیون، و کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا، همزمان در آذربایجان شرقی دو رویداد فرهنگی مهم، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) و سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همزمان در مرند و تبریز برگزار شد و امیدواریم با ادامه این روند شاهد رونق فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان باشیم.

 

 ضرورت بستر تئوریک و بهره گیری از تجربیات و دانش بزرگان

 

علی خدایی، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی، در این جشنواره گفت: از آموختن رهایی نداریم، آموختن و یادگیری علم در هر سن و کسوتی الزامی است.

وی افزود: تئوری لذت دانستن امروزه در میان اقشار فرهیخته جامعه ساری وجاری است و این دیدگاه ارزشمند باید به نسل های بعدی منتقل شود.

خدایی با بیان اینکه، لازم است یک اثر هنری زمینه و بستر تئوریک داشته باشد و تا این بستر فراهم نشود، اثر هنری ارتقا نمی یابد، تاکید کرد: ضرورت بستر تئوریک و بهره گیری از تجربیات و دانش بزرگان و پیشکسوتان موجب ارتقا و بهبود کیفیت کار و پیشرفت روز افزون آثار هنرمندان خواهد بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی، گفت: امیدوارم با اتمام دوران منحوس کرونا باز هم بتوانیم از آثار هنری هنرمندان جوان و با استعداد استانمان در کنار اساتید فرهیخته و پیشکسوت بهره ببریم.

* شهری که رویدادهای فرهنگی آن فراوان باشد، زندگی متفاوت تری را تجربه می کند.

 

آذربایجان شرقی دارای زیست بوم فرهنگی غنی

 

سید قاسم ناظمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تنوع رویداد های فرهنگی و هنری در شهر و استانمان شتاب بخشیم وقتی در زیست بومی زندگی میکنیم که شاهد فرهنگ هستیم باید فرهنگ هنر را  افزایش دهیم .

وی گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی بود برای شهرمان بود تا کودکان ما به تماشا کردن و داوری بپردازند. 

ناظمی تصریح کرد: ما باید به دنبال متولیان فرهنگ‌هنر باشیم تا از میان ستاره هایی که در محلات و خانه های ما گم شده اند پیدا کرده و شناخته شود. ما خودمان محصول نسلی هستیم که بر اساس علاقه های خودشان برای آینده مان تصمیم گرفته اند و به ذوق و شوق ما توجهی نشده است

وی ادامه داد: اگر این فرصت را مهیا کنیم که کودکان، نوجوانان و جوانانمان از مهارتهای فرهنگی بهره گیرند قطعا آینده درخشانی را در حوزه فرهنگ و هنر منطقه و استان شاهد خواهیم بود.

 

 کانون سینماگران نوجوان از آّبان ماه در استان فعال می شود

 

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، نیز گفت: با دیدن این استعدادها و شنیدن چنین دیدگاههایی احساس زندگی در ذهن و قلب بزرگسالان ساری و جاری می شود خوشحالم که جشنواره ای با این قدرت در استان برگزار شد، تا جایی که اطلاع دارم در مقایسه با ۲۰ استان دیگر میزبان این جشنواره به لحاظ انعکاس رسانه ای و انتخاب طیف داوران و مدیریت و استقبال از جشنواره آذربایجان شرقی استان موفقی بود.

وی تاکید کرد: با استعدادی که کودکانمان دارند باید به فکر بر‌پایی کانون سینماگران کودک‌ نیز باشیم

جشنواره با قدرت در استانمان برگزار شد؛استان ما نسبت به سایر استان ها در انعکاس  نشر اخبار رسانه ای  و برپایی جشنواره  برجسته تر از سایر استان ها بود .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: این تربیت یافتگان سینما هستند که با تدبیر و مدیریت بیان خویش نشان می دهند که چه ذهن خلاق و آفرینشگر ی دارند.

وی افزود: کانون سینماگران نوجوان از آّبان ماه در استان ما شروع به کار خواهد کرد و با این استعدادی که در کودکان دیدیم احساس نیاز به کانون سینماگران کودک نیز در استان وجود دارد، عزیزان بسیار مستعدی را دیدیم و شاهد بودیم که سینما چه اعجازی می کند با ذهن و خلاقیت و فکر کودکان و فلسفه ای که در ذهن آنها است.

گفتنی است، سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، ۱۶ تا ۲۱ مهرماه در تبریز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آئین اختتامیه آن شامگاه روز یکشنبه ۲۵ مهر در مجتمع ۲۲ بهمن ( سینما ناجی ) با تقدیر از داوران کودک و نوجوان این جشنواره برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});