• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
6

مجمع اقتصادی و تجاری ترکیه و آفریقا بیانیه مشترکی را منتشر کرد

  • کد خبر : 34646
  • 30 مهر 1400 - 20:30
مجمع اقتصادی و تجاری ترکیه و آفریقا بیانیه مشترکی را منتشر کرد
یاز اکو_در این بیانیه مشترک تاکید شد این رویداد سراغاز افزایش همکاری بین ترکیه و آفریقا برای توسعه و یکپارچه سازی اقتصادی است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت، در این رویداد نمایندگان ۴۵ کشور آفریقایی و همچنین نمایندگان بخش خصوصی از ترکیه حضور داشتند.

این بیانیه شامل ۱۶ ماده بود که دستور کار جلسه را مشخص کرده و توصیه هایی را در بسیاری از زمینه ها ارائه می داد.

در این بیانیه آمده است که این مجمع از دستور کار ۲۰۶۳ اتحادیه آفریقا و دستور کار سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار ۲۰۳۰ برای اطمینان از رشد فراگیر و توسعه پایدار قاره پشتیبانی می کند.

در این گزارش ضمن تقدیر از تلاشها و مشارکتهای ترکیه برای ارتقای صلح ، ثبات و توسعه زیرساخت ها در آفریقا ، تقویت گفتگوی جمعی ، تحکیم دوستی آفریقا و ترکیه ، تعمیق همکاری استراتژیک متقابل و تقویت مکانیسم همکاری عملی بین دو طرف را مورد تاکید قرار داده است.

این مجمع بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در زمینه های اولویت دار مانند فناوری ، گردشگری ، کشاورزی ، تولید برق ، امکانات و خدمات انتقال و تحویل ، هوانوردی ، دریانوردی ، آموزش ، بهداشت و کاهش انتشار کربن کرد.

این مجمع با اشاره به ایجاد قطب های منطقه ای فرآوری و کشاورزی در آفریقا ، تاکید کرد: آنها در ظرفیت های تولید کشاورزی حائز اهمیت ویژه هستند.

این مجمع بر نقش مهم زنان و جوانان در توسعه پایدار کشورهای عضو تأکید کرد و تعهد خود را برای اطمینان از فراهم آوردن محیط مساعد برای زنان و جوانان برای فعال کردن آنها در زمینه های توسعه پایدار تجاری در آفریقاو ترکیه تاکید کرد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34646

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});