• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

مصوبه شورای شهر برای تاسیس سازمان ورزش و باشگاه شهرداری تبریز غیرقانونی است

  • کد خبر : 39077
  • 02 آذر 1400 - 9:30
مصوبه شورای شهر برای تاسیس سازمان ورزش و باشگاه شهرداری تبریز غیرقانونی است
یاز اکو - عضو شورای اسلامی شهر تبریز مصوبه این شورای برای تاسیس مجدد سازمان ورزش شهرداری تبریز و شرکت باشگاه فرهنگی-ورزشی شهرداری تبریز را غیر قانونی دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، “روح اله رشیدی” با تاکید بر غیرقانونی بودن مصوبه تاسیس سازمان ورزش شهرداری تبریز، گفت: دو مصوبه ای که اخیراً در صحن شورا به تصویب رسید با موازین قانونی و چارت ابلاغی وزارت کشور تعارض دارد.

وی افزود: در گذشته سازمان ورزش به دلیل ابلاغ وزارت کشور با سازمان فرهنگی، هنری شهرداری ادغام شد و در واقع بخش ورزشی شهرداری تبریز حدف نشده، بلکه در سازمانی فرهنگی اجتماعی ادغام شده است و به عنوان معاونت ورزش این سازمان فعالیت می کرده است و منطق آن این بوده است که اگر در مورد عملکرد این سازمان در حوزه ورزش نقد داریم، عملکرد این سازمان و مدیران آن را مورد کنکاش قرار دهیم.

رشیدی با تاکید بر اینکه فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سال های اخیر قابل نقد است و بخش ورزش در عملکرد این سازمان مغفول مانده است، ادامه داد: وظیفه شهرداری در حوزه ورزش عمومی است و شهرداری نمی تواند در ورزش حرفه ای هزینه کند و باید زیرساخت ها و نگهداری اماکن ورزشی سطح شهر را مدیریت کند.

وی گفت: مصوبه سازمان ورزش خارج از چارت قانونی شهرداری است که توسط وزارت کشور ابلاغ شده و شرکت باشگاه ورزشی شهرداری هم معطوف به ورزش حرفه ای است که شهرداری مجاز به فعالیت حرفه ای در این بخش نیست.

وی در پایان افزود: شهرداری مکلف است ابنیه ورزشی سطح شهر را احداث و نگهداری کند که یک عملیات عمرانی است و شورا و شهرداری موظفند با هماهنگی دستگاه های ذی ربط مردم را به ورزش تشویق کنند و در خصوص توسعه اماکن ورزشی و توزیع عادلانه امکانات در ورزش عمومی به طور مطلوب عمل کرده و اولویت در بخش فرهنگی هم این باشد که مردم به ورزش ترغیب شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});