• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

کره شمالی؛ سرقت دیجیتال برای توسعه هسته‌ای و موشکی

  • کد خبر : 3489
  • 23 بهمن 1399 - 23:52
کره شمالی؛ سرقت دیجیتال برای توسعه هسته‌ای و موشکی
یاز اکو- گروه هکری "لازاروس" کره شمالی در یکی از عملیات‌های پایان سال گذشته خود بیش از 275 میلیون دلار پول مجازی سرقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی در ماه‌های گذشته برای پشتیبانی و ادامه برنامه‌های ممنوع هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده را سرقت کرد.

کارشناسان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرده‌اند که این کشور از سال ۲۰۱۹ تا نوامبر (آبان) ۲۰۲۰ حدود ۳۱۶ میلیون دلار ارز دیجیتال (الکترونیکی- رمزنگاری شده) را دزدیده است.

این گزارش که از سوی سی‌ان‌ان تائید شده است، می‌افزاید: برخی موسسات مالی و مراکز تبدیل ارزهای دیجیتال در سال گذشته از سوی پیونگ‌یانگ هک و درآمد حاصل از آن صرف توسعه هسته‌ای و موشکی کره شمالی شده‌اند.

کره شمالی در دو فقره سرقت دیجیتالیِ پایان سال گذشته میلادی، بیشترین درآمد را داشته است.

گروه هکری “لازاروس” کره شمالی در یکی از عملیات‌های پایان سالش بیش از ۲۷۵ میلیون دلار پول مجازی سرقت کرده است. این میزان بیش از نیمی از ارز رمزهای سرقت شده در سال ۲۰۲۰ در سطح جهانی به شمار می‌‌آید.

کره شمالی به داشتن ارتشی متشکل از هزار هکر آموزش دیده معروف است. این هکرها معمولا به شرکت‌ها، موسسات و محققان کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان حمله کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});