• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
وزیر اقتصاد:

واردات ‌کاغذ از لیست ارز ترجیحی خارج شد

  • کد خبر : 3569
  • 24 بهمن 1399 - 13:24
واردات ‌کاغذ از لیست ارز ترجیحی خارج شد
یاز اکو - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با تدابیر دولت، واردات انواع کاغذ از لیست ارز ترجیحی خارج و اکنون تولید واحدهای داخلی اقتصادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، فرهاد دژپسند در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار داشت: در چند ماه اخیر به صورت میدانی مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کرده و متوجه شده واحدهایی که محصولات آنان با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شود، با رکود زیادی مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه واردات کاغذ با ارز ترجیحی سبب شد تا تولیدات شرکت‌های داخلی به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد، افزود: با تدابیر دولت، واردات انواع کاغذ از لیست ارز ترجیحی خارج و اکنون تولید واحدهای داخلی اقتصادی شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای اینکه بار دیگر واحدهای مختلف کشور به ظرفیت کامل تولیدی برسند، بسته جدیدی برای تامین سرمایه درگردش و توسعه واحدها در راه بوده که به‌زودی چگونگی بهره‌مندی واحدها از این تسهیلات قابل توجه در کار گروه جهش تولید ارائه می‌شود.

وی از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان شرکتی بی نظیر یاد کرد و گفت: به طور یقین با حمایت همه جانبه برای رساندن تولید این شرکت به ظرفیت کامل وابستگی کشور به واردات به‌شدت کاهش خواهد یافت.

دژپسند با بیان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با هدف قطع وابستگی کشور به واردات کاغذ تحریر، روزنامه و کتب درسی طراحی شده است، افزود: از سوی دیگر اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت برای استان مازندران بسیار مهم است.

وی افزود: اینکه چنین شرکت‌هایی در کشور وجود داشته باشند، اما به دلایل مختلف از جمله واردات محصولات با ارز ترجیحی با مشکل مواجه شوند، اصلا قابل قبول نیست.

وزیر اقتصاد، وضعیت خروج واحدهای تولیدی از رکود را در دو ماهه اخیر مطلوب‌تر توصیف کرد و گفت: گزارش‌های زیادی از تعطیلی شرکت چوب و کاغذ مازندران دریافت شده، اما با حمایت دولت و بخش خصوصی شرایط تولید بهتر شده و اکنون تا ۴۰ درصد رسیده است.

وی در پاسخ به طرح کمبود چوب به عنوان مواد اولیه شرکت چوب و کاغذ مازندران اظهار داشت: طبق برنامه مواد اولیه صنایع چوب‌ باید از روش کاشت و زراعت چوب و واردات چوب با پوست تامین شود و در دولت برای هر یک از این روش‌ها برنامه ریزی دقیقی کرده است.

وزیر اقتصاد از بانک تجارت خواست تا هر چه سریعتر تمهیدات لازم جهت پرداخت تسهیلات برای این شرکت را فراهم سازد کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});