• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
10
پیام آمریکا به اروپا:

روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اشغال اوکراین است

  • کد خبر : 37731
  • 22 آبان 1400 - 13:00
روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اشغال اوکراین است
یاز اکو - به گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکا به شرکای خود در اروپا اعلام کرده است که بنا بر اسناد به دست آمده توسط تیم های اکتشافی آمریکا، روسیه در حال برنامه ریزی برای اشغال نظامی اوکراین می باشد. جزئیات این اسناد کشف شده منتشر نشده است و ماهیت آن به شرکای اروپایی آمریکا نیز اعلام نشده است و صرفاً به وجود اسنادی مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین اشاره شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مطالعات اوراسیا-خاورمیانه، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرده است که به مطالعه و بررسی این ادعا و همچنین به تداوم پیگیری حضور نظامی روسیه در مرزهای اکراین خواهد پرداخت.

در گزارش این کمیسیون آمده است که داده های یافت شده در در تحقیقات به عمل آمده نگران کننده است. سخنگوی کرملین در حالی این ادعاها را رد کرده است که جابجایی های مشکوک و گسترده نظامی در سطح کلان در ایالت های غربی روسیه در مجاورت اوکراین ادامه دارد. جدایی طلبان روس تبار در ایالت های دنباس و لوهانسک اکراین اعلام کرده‌اند که با روسیه در ارتباط می باشند و در صورت شروع هر گونه حمله ارتش اوکراین به مواضع جدایی طلبان، ارتش روسیه مداخله خواهد کرد.

گفتنی است هم اکنون صدها تانک روسیه در فاصله بسیار نزدیک به مرز اوکراین قرار دارد و در صورت شروع هرگونه مداخله نظامی در اوکراین این تجهیزات می‌تواند در عرض کمتر از چند ساعت وارد خاک اوکراین شده و عملیاتی شوند.

در این راستا، اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نظامی سنگین آمریکا در بندر الکساندروپلیس یونان، اعلام کرده است که ترکیه نگرانی جدی ندارد و این کشور (ترکیه) ضامن امنیت منطقه است

با توجه به سخنان وی می‌توان دریافت که تداوم حضور آمریکا در شرق اروپا، اقدامی هماهنگ در چارچوب محدود سازی اقدامات روسیه می باشد، هر چند که مقامات و کارشناسان نظامی ترکیه نسبت به حضور نظامی خارج از عرف آمریکا در نزدیک تنگه های ترکیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});