• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

شرکت‌های مدیریت صادرات تعاونی از ۲۰ درصد مازاد مشوق‌ صادراتی استفاده می‌کنند

  • کد خبر : 3875
  • 26 بهمن 1399 - 9:00
شرکت‌های مدیریت صادرات تعاونی از ۲۰ درصد مازاد مشوق‌ صادراتی استفاده می‌کنند
یاز اکو - رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: شرکت های مدیریت صادرات تعاونی می‌توانند از ۲۰ درصد مازاد مشوق‌های صادراتی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اتاق بازرگانی تبریز، بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران با هدف بررسی جایگاه و نقش بخش تعاون و اتاق تعاون ایران در برنامه های توسعه صادرات غیرنفتی با حضور حمیدزادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیرصمت، روسای کمیسیون های اتاق تعاون و نمایندگان اتاق های تعاون استان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با حضور در بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه تجارت اتاق تعاون ایران، با اشاره به ظرفیت های فصل سوم سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در بخش مشوق های صادراتی شرکت های مدیریت صادراتی در بخش تعاونی می توانند از ۲۰ درصد مازاد مشوق های صادراتی استفاده کنند.

بیست و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران با هدف بررسی جایگاه و نقش بخش تعاون و اتاق تعاون ایران در برنامه های توسعه صادرات غیرنفتی با حضور حمیدزادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیرصمت، روسای کمیسیون های اتاق تعاون و نمایندگان اتاق های تعاون استان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بابک افقهی رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران، با اشاره به توانمندی های بخش تعاون در حوزه تجارت خارجی اظهار داشت: در نشست مشترک با رئیس محترم سازمان توسعه تجارت ایران، ظرفیت ها و توانمندی های بخش تعاون در این حوزه تشریح شد. وی ادامه داد: در این نشست با توجه به توانمندی های بخش کشاورزی در اقتصاد و تجارت خارجی، حضور پررنگ تر در موافقت‌نامه‌های اوراسیا به طور خاص و حضور نمایندگان اتاق تعاون در کارگروه های مختلف این سازمان در حوزه تجارت خارجی درخواست شد.

افقهی در ادامه به موضوعات مطروحه در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت پرداخت و گفت: روسای کمیسیون های تخصصی اتاق تعاون ایران  مطالب مهمی نظیر انتقاد از فراز و نشیب بخش نامه های متعدد که مشکل مهمی برای فعالان اقتصادی در حوزه تجارت خارجی به وجود آورده و خسارت زیادی به صادرکنندگان زده همچنین استفاده از ظرفیت هایی در سطح جهانی مانند قالب هایی مثل فعال اقتصادی مجاز تاکید شد و بر استانداردسازی در برنامه های متعدد، تولید بدون کارخانه و مشکلات عدم حل توافق کاهش حقوق گمرکی در برخی کشورهای عضو پیمان تجاری اوراسیا و نیز موضوع حمایت از برنامه های توسعه فعالیت های صادراتی در حوزه بانوان تعاونگر مطرح شد.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران اذعان داشت: رئیس سازمان توسعه تجارت در این نشست از برنامه ریزی ها در حوزه بانوان و جوانان با مرکز تجارت بین الملل خبر داد و مقرر شد مسئولان این بخش با مسئول کمیسیون بانوان اتاق تعاون، پیگیری هایی برای برنامه ریزی توسعه فعالیت های صادراتی بانوان تعاونگر را انجام دهند.

به گفته افقهی، توسعه شبکه های دانش بنیان در خارج کشور از دیگر موضوعات مهم این نشست بود که مقرر شد که یکی از کشورهای هدف مورد نظر  معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان توسعه تجارت به عنوان شبکه تعاونی دانش بنیان در خارج از کشور  به اتاق تعاون واگذار شود.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران، با اشاره به استقبال رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص استفاده از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی برای ایجاد مرکز نوآوری حوزه تجارت بیان داشت:   برگزاری نمایشگاه فرش دستباف صنایع دستی و گردشگری بخش تعاون توسط سازمان توسعه تجارت برای اعطای مجوز، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه اوراسیا توسط یکی شرکت های تعاونی اتاق تعاون قرار است که در اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود.

افقهی خاطرنشان کرد: در بخش صادرات نیز موضوع مشکلات رفع تعهد ارزی بدون انتقال ارز  صادرکننگان سال ۹۷ مطرح شد که قرار شد توسط رئیس سازمان توسعه تجارت بررسی شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت خطاب به اتاق های تعاون سراسر کشور اظهار داشت: چنانچه زیرساخت های صادراتی  در استانها وجود داردکه قابلیت استفاده  از اعتبارات عمومی سازمان توسعه برای کمک به توسعه زیرساختها را داراست ؛باید هرچه زودتر طرح های مذکور را پس از  تصویب کارگروه توسعه صادرات استانی به این سازمان ارسال کنند.

خبر خوب رئیس سازمان توسعه تجارت در اتاق تعاون ایران

زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به ظرفیت های فصل سوم سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در بخش مشوق های صادراتی شرکت های مدیریت صادراتی تعاونی می توانند از ۲۰ درصد مازاد مشوق های صادراتی استفاده کنند.

همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، زمینه سازی کارخانه نوآوری بخش تعاون و شرایطی که برای ایجاد شرکت های مدیریتی صادراتی بخش تعاون مدنظر است، را مورد توجه قرار داد.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، مشکلات مرزنشینان و تمدید پته های صادراتی نیز مطرح شد  که تمدید پته های صادراتی  تا شهریور ۱۴۰۰ درخواست و مقرر شد که مورد بررسی رئیس سازمان توسعه تجارت قرار گیرد.

افقهی خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر بین بخش های اتاق تعاون و وزارت صمت در راستای پیگیری موضوعات این جلسه از دیگر مصوبات این نشست بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});