• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5

سود شرکت های خودروسازی ترکیه در ۹ ماه نخست سال افزایش یافت

  • کد خبر : 39038
  • 01 آذر 1400 - 17:20
سود شرکت های خودروسازی ترکیه در ۹ ماه نخست سال  افزایش یافت
یاز اکو_مجموع سود خالص شرکت‌های خودروسازی که در بورسا استانبول ثبت شده اند، بیش از 96 درصد به صورت سالانه در 9 ماه اول سال 2021 افزایش یافت و به 9.45 میلیارد لیر ترکیه (حدود 841 میلیون دلار) رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، از میان هشت شرکت خودروسازی که تاکنون وضعیت مالی خود را منتشر کرده‌اند هفت شرکت از آن‌ها شاهد رشد و سود دهی بوده اند.
شرکت توموسان موفق شد درآمد خالص خود را با ۵۷۴ درصد افزایش به ۴۰٫۹ میلیون دلار برساند، در حالی که فورد اوتوسان با ۴٫۷ میلیارد لیر ترکیه بیشترین سود را در این دوره کسب کرد که ۱۰۸ درصد رشد سالانه را نشان داد.
توفاش اتوموبیل با بیش از ۲ میلیارد لیر سود خالص رتبه دوم را به خود اختصاص داد و پس از آن دا گوش اتوماتیو با ۱٫۵۶ میلیارد لیر در رتبه بعدی قرار گرفت.
 درآمد خالص تورک تراکتور نیز۱۳۰ درصد رشد داشته است.
آنادولو ایسوزو که در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۰ زیان خالص داشته است، درآمد خالص خود را در سال جاری ۴۰٫۳ میلیون لیر گزارش کرده است.
کارسان یکی دیگر از خودروسازان، پس از سود ۶٫۳ میلیونی در سال گذشته، ۱۳٫۳ میلیون زیان برای ژانویه تا سپتامبر ثبت کرد.
 

تمامی شرکت های خودروسازی ثبت شده موفق به افزایش فروش در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ شدند و مجموع فروش آنها بیش از ۵۳ درصد به صورت سالانه افزایش یافت.
فورد اتوسان با فروش ۴۵٫۷ میلیارد در این رده اول شد که ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت، در حالی که فروش توفاش به ۱۹٫۶ میلیارد لیره رسید.  داگوش اوتوماتیو از نظر درآمد فروش با حدود ۱۸٫۵ میلیارد لیر جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
در همین حال، مجموع دارایی‌های این شرکت‌های خودروسازی فهرست‌شده از ۷۷.۱ میلیارد لیر در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ به ۶۰.۹ میلیارد لیر در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});