• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
استاندار آذربایجان شرقی:

تحریم، مشکلات زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است

  • کد خبر : 3921
  • 26 بهمن 1399 - 11:45
تحریم، مشکلات زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخلاف تصور برخی‌ها، تحریم مشکلات زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در شصت و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی که در راستای بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های حوزه‌ی کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: نباید جلساتی که در خصوص بخش کشاورزی برگزار می‌شود، بدون تصمیم گیری مناسب تمام شود.

وی ادامه داد: باید به فکر تغییر و تحول جدی در حوزه کشاورزی و به ویژه بذر، نژاد و جایگزینی تکنولوژی باشیم.

وی در خصوص مراحل ۲۴ گانه صدور پروانه برای کشاورزان گفت: چه لزومی دارد که برای دریافت پروانه، از ۲۴ قسمت مختلف استعلام شود؟ به‌غیر از مستحدثات در کنار فعالیت‌های کشاورزی و همچنین صدور پروانه از نظام مهندسی، در بقیه موارد نیازی به طی این مراحل ۲۴‌گانه نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر میراث فرهنگی هم نگران حفاری‌ها و کشف آثار باستانی است، با گرفتن تعهد کتبی از کشاورزان این مشکل نیز حل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث تجمیع زمین‌های کشاورزی نیز متذکر شد: جهاد کشاورزی به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی به تنهایی نمی‌تواند وارد این موضوع شود و باید بخش خصوصی نیز ورود پیدا کرده و کمک کند.

وی در رابطه با موضوع حسابرسی از کشاورزان نیز خاطرنشان کرد: اگر بحث حسابرسی به صورت ملی و کشوری باشد، موردی ندارد، اما اگر صرفا در سطح استان مطرح باشد، باید جمع آوری شود.

پورمحمدی در ادامه با تاکید بر لزوم ورود فعالان بخش کشاورزی به موضوع شهرک‌های کشاورزی، تاکید کرد: مادامی که نظام برنامه ریزی در تهران متمرکز باشد، این اتفاقات خواهد افتاد، لذا نباید اختیارات استان‌ها چنین محدود شده و برای تصمیمات استانی، در تهران برنامه ریزی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});