به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، تراب محمدی در جلسه مدیران بازرسی مناطق و سازمانهای شهردار اظهار کرد: از ۱۸ سامانه شفافیت، ۱۲ مورد فعال بوده و شش مورد آن نیز در دست اقدام برای راهاندازی است.
وی افزود: با فعالیت این ۱۸ سامانه، ۸۰ الی ۹۰ درصد در پیشگیری از وقوع فساد و رانت و همچنین کاهش هزینهها به ویژه در سامانه ماشینآلات موفق عمل خواهیم کرد.
مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تصریح کرد: در کنار بحث بازرسی، نظارت و ارزشیابی، نباید از عنصر ارزیابی نیز غافل شد. در طول دو سال گذشته ۱۶ مورد از سازمانها و مناطق ارزیابی شدهاند.
وی اضافه کرد: امور اداری، ادارات حقوقی، املاک، ترافیک، چکهای برگشتی، سرمایهگذاری و … جزو موارد ارزیابی شده هستند. این ارزیابی ما منتج به نتیجه شده و در اختیار شهردار تبریز قرار گرفت. وی نیز دستور اکید برای عملیاتیشدن موارد را صادر کرد.
دنبال متهمکردن همکاران خود نیستیم
محمدی با اشاره به ایجاد فضای تبادل اطلاعات بین کارکنان و مدیران بازرسی ابراز کرد: هدف ما رفع مشکلات و ایجاد فضا برای فعالیتهای بیشتر و تأثیرگذار در راستای خدمت به شهروندان است.
وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مناطق و سازمانها در هفت ماه گذشته گفت: عملکرد همه مجموعههای شهرداری تبریز ارزیابی شده است. با توجه به بودجه تعریفشده، پیشرفت یا پسرفتی داشتهاند و نتایج آن به همراه پیشنهادات شهردار برای اصلاح به آن مجموعهها ارجاع میشوند.
مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تأکید کرد: وظیفه بازرسی پیشگیری است. دنبال متهمکردن همکاران خود نیستیم.
محمدی یادآور شد: سامانه ۱۳۷ بازرسی فعال بوده و مکانی برای شهرداران شب در این مرکز فراهم کردهایم که میتوانند چند ساعتی پاسخگوی مردم باشند.
وی ابراز کرد: دو جلد از عملکرد سامانه ۱۳۷ در سال ۹۹ و ششماهه ۱۴۰۰ را آماده کردهایم که بیشترین معضلات را در مناطق به تفکیک نشان میدهد و میتواند برای تصمیمات مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.