به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو، ASA (سازمان رصد کننده تبلیغات بریتانیا) از صرافی ها میخواهد در تبلیغات خود نشان ندهند که ارزهای دیجیتال مانند گذشته همیشه سودآور هستند.
۲۴ آذرماه مصادف با ۱۵ دسامبر، سازمان رصد کننده تبلیغات بریتانیا چندین حکم را در مورد نقض قوانین آگهی ها برای شش شرکت مرتبط با رمزارزها از جمله Coinbase، Kraken، eToro، Exmo، و کارگزاری رمزارزها Coinburp و Luno صادر کرد. البته ASA نیز حکم مشابهی را برای پیتزاهای زنجیره ای Papa John’s صادر کرد.
در این احکام آمده است که هر هفت تبلیغ یا تبلیغات به این دلیل ممنوع شده اند که “از بی تجربگی مصرف کنندگان و عدم شفافیت در نشان دادن ریسک سرمایه گذاری مصرف کنندگان، سوء استفاده شده است” .
ASA این استدلال را کرده است که شعبه اروپایی Coinbase به طور خاص تبلیغی گمراه کننده در تبلیغات پولی فیسبوک خود در جولای ۲۰۲۱ انجام داده است، از جمله متنی مبنی بر اینکه «پنج پوند سرمایه گذاری در بیت کوین در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۰۰۰۰۰ پوند در ژانویه ۲۰۲۱ ارزش خواهد داشت».
به گفته این سازمان، این تبلیغ «به این معناست که در دهه آینده یک افزایش سرمایه تضمینی در ارزش بیت کوین وجود خواهد داشت». ASA خاطرنشان کرد: شعبه اروپایی Coinbase نشان نداده است که این افزایش سرمایه قطعی و حتمی نمی باشد و شاید بر عکس تبلیغ، باعث ضرر و زیان شود.
حکم دیگری از ASA علیه اپراتور Kraken، مربوط به پوستر دیجیتالی این شرکت در ماه اوت ۲۰۲۱ در ایستگاه پل لندن بود. سازمان رصد کننده تبلیغات بریتانیا اعلام کرد که آگهی فاقد یک هشدار برای سرمایه گذاری پر ریسک بود و فقط در طول تبلیغات یک ثانیه برای این هشدار اختصاص داده شده است.
در این حکم آمده است که در یک تبلیغ ۲۰ ثانیه ای فقط یک ثانیه به هشدار پرریسک بودن این تبلیغ اشاره شده است که در این مورد، اطلاعات کافی را به بیننده انتقال نمی دهد.
آخرین اقدامات نظارتی این سازمان به تعدادی از احکام مشابه بر می گردد که در اوایل سال جاری صادر شد، زیرا این مرجع فعالانه در حال نظارت و بستن تبلیغات گمراه کننده ارزهای دیجیتال است.