• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری تبریز عنوان کرد:

اعمال جریمه نقدی به ناوگان حمل بار بدون باربرگ

  • کد خبر : 4260
  • 29 بهمن 1399 - 9:15
اعمال جریمه نقدی به ناوگان حمل بار بدون باربرگ
یاز اکو - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری تبریز از اعمال جریمه نقدی به ناوگان حمل بار بدون باربرگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو فاضل نادری در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» درباره باربرگ و نحوه دریافت آن اظهار داشت: باربرگ سند حمل معتبری است که فرستنده و گیرنده، کالا، راننده و خودرو حمل بار را مشخص کرده و از ایجاد اختلاف بین فرستنده یا گیرنده با راننده جلوگیری می کند.

نادری گفت: باربرگ مبنای تخصیص یارانه های دولتی مانند سوخت، لاستیک خودرو و بیمه… به فعالان بخش حمل و نقل بار درونشهری است. باربرگ صادر شده دارای یک کد اعتبارسنجی ده رقمی بوده که در کل کشور یکتا است.

وی در خصوص دریافت باربرگ گفت: مالکین خودرو و شرکت های حمل و نقل بار و کالا می توانند باربرگ دریافت کنند که پیش نیاز دریافت باربرگ داشتن پروانه فعالیت خودرو و اشتغال از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری تبریز، برای ثبت نام و پیگیری پروانه اشتغال و پروانه فعالیت به سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل بار درونشهری وبسایت WWW.Utcms.ir و یا با مراجعه به وبسایت سامانه باربرگ به نشانی www.Baarbarg.ir مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری تبریز درخصوص اعمال جرایم برای خودروهایی که فاقد باربرگ و مغایر مشخصات محموله و استفاده مکرر از یک باربرگ در هنگام حمل بار گفت: با هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور استان جریمه نداشتن سند حمل بار شهری(باربرگ)، مغایرت مشخصات محموله با سند حمل بار شهری(باربرگ) صادر شده یا استفاده مکرر از یک سند حمل بار شهری(باربرگ) در وسایل نقلیه عمومی و شخصی در بخش حمل و نقل درونشهری به هنگام بار در کلانشهرها طبق مصوب هیئت وزیران شامل جریمه نقدی به میزان ۳۵۰۰۰۰ ریال و  ۴۵۰۰۰۰ ریال خواهد بود.  

وی ادامه داد: اعمال قانون در صورت نداشتن سند حمل بار شهری(باربرگ) در وسایل نقلیه عمومی و شخصی در بخش حمل و نقل درون شهری به هنگام بار قول مساعد پلیس راهور آذربایجان شرقی همکاری داده اند که قبل از اعمال جرایم نقدی نسبت به آموزش و اطلاع رسانی فعالین حمل و نقل بار درون شهری تبریز اقدام خواهد شد.

نادری بیان کرد: بنا بر ابلاغ سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص ساماندهی ناوگان وانت بار شهری و با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت وانت بارهای بنزین سوز و تخصیص سهمیه ثابت در کارت های هوشمند سوخت وانت بارها؛ تمامی ناوگان متقاضی فعالیت در بخش حمل ونقل عمومی بار درونشهری به منظور بهره مندی از سهمیه سوخت تشویقی ریالی  باید در سامانه مدیریت مرکزی حمل ونقل شهری به نشانی www.utcms.ir ثبت نام و از سازمان مدیریت حمل ونقل بار پروانه فعالیت و اشتغال دریافت کنند.

نادری در خصوص تخصیص میزان سوخت تشویقی اعتباری رانندگان وانت بارها گفت: سهمیه اعتباری سوخت وانت بارهای ثبت نام شده در سامانه مدیریت مرکزی حمل ونقل شهری به نشانی www.utcms.ir و دارای پروانه از شهرداری، به شرح ذیل در کارتهای بانکی بصورت ریالی واریز می شود. وانت بارهای پرمصرف بنزین سوز(تک سوز ۳۰۰ هزار تومان، دوگانه سوز ۱۹۵ هزار تومان) و وانت بارهای کم مصرف بنرین سوز(تک سوز ۲۲۵ تومان، دوگانه سوز ۱۳۵ هزار تومان) برای استفاده از سهمیه سوخت اعتباری فقط از دستگاه های قرمز رنگ داخل جایگاه سوخت و برای استعلام سوخت اعتباری تخصیص یافته از سامانه سماس استفاده کنند.

وی درباره افزایش سوخت در صورت اخذ بار برگ در هنگام حمل بار گفت: سهمیه سوخت تشویقی ریالی در صورت صدور باربرگ تا سقف مشخصی قابل افزایش است.

نادری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار کنترل و نظارت بر عملکرد خودرهای باری، سازمان به عنوان متولی حمل ونقل بار موظف به رفع مشکلات رانندگان این خودروها نیز می باشد، از پیگیری خدمات رفاهی ویژه برای آنها خبر داد که به عنوان نمونه از عقد تفاهم نامه برای ارائه تخفیف در مراکز معاینه فنی و تست هیدرواستاتیک (تست مخازن)، خدمات درمانی توسط چندین درمانگاه و کلینیک و پزشک و دندانپزشک تبریز و شعب بیمه برای رانندگان و  عقد تفاهم نامه خانه کارگر تبریز برای ارائه خدمات خدمات آموزشی، رفاهی، درمانی، تفریحی، بیمه ای و… و. با تخفیف به خانواده های محترم دارای پروانه (فعالیت و اشتغال) از این سازمان با گسترش خدمات رفاهی برای تمامی خادمان شهر تفاهم نامه سازمان حمل و نقل بار و خانه کارگر تبریز نیز منعقد شده است.

نادری درباره بسته معیشتی برای رانندگان آسیب دیده از کرونا گفت: تا به حال در سه مرحله بسته معیشتی در بین رانندگانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند توزیع شده است. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});