• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در بیمه سلامت

  • کد خبر : 42837
  • 28 آذر 1400 - 14:01
پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در بیمه سلامت
یاز اکو- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری در سازمان بیمه سلامت در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وحید مجیدی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: از سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و بر این اساس بانوان زیر ۴۵ سال می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال از خدمات درمانی بیمه ای استفاده کنند.

مجیدی تشریح کرد: بیمه شدگان نیازمند به خدمات ناباروری باید قبل از هر اقدامی به اداره کل بیمه سلامت مراجعه کنند پس از نشان‌دار شدن، می توانند هزینه های درمان خود را تحت عنوان جبران هزینه بعدا دریافت کنند.

وی گفت:  دو میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند که اگر به عنوان مثال حدود یک دهم جمعیت بیمه شدگان را نابارور فرض کنیم، حدود ۲۰ هزار نفر مشمول این حمایت می شوند. 

مدیرکل بیمه سلامت از اعلام آمادگی بیمارستان‌های الزهرا، طالقانی، شمس و ولیعصر و چند مرکز خصوصی جراحی محدود طرف قرارداد برای درمان بیماران بر اساس تعرفه تعیین شده خبر داد. 

 

تحقق ۹۰ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت آذربایجان شرقی

مجیدی در ادامه گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مورد تاکید دولت و مجلس است و اصلا متعلق به سازمان بیمه سلامت نیست بلکه در سطح بالاتر و بر حسب نیاز جامعه در حال اجرا بوده و در راستای توسعه دولت الکترونیک است.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت با احساس مسئولیت در قبال این موضوع در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی  پیشگام بوده، اضافه کرد: حذف نسخ کاغذی یک برنامه موقت و چند ماهه نیست بلکه سه سال در کرمان به صورت آزمایشی اجرا شده و سه سال نیز در شهرستان های کوچک. بنابراین طی این شش سال  مورد پایش و بررسی  قرار گرفته و نواقص طرح شناسایی و در حال رفع شدن است، پس یک برنامه صفر کیلومتر نیست و به بلوغ کامل‌ رسیده است. 

مجیدی ادامه داد: این طرح از اسفند ۹۷ در شهرستان بستان آباد آغاز شده است و طبق آخرین آمار میانگین کشوری نسخه نویسی الکترونیکی۷۶درصد و استان نزدیک به ۹۰ درصد است و تلاش ما بر این است تا چند روز این آمار را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر وجود برخی کاستی ها از جمله کاهش سرعت اینترنت گفت: بستر لازم برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی از طریق آموزش همکاران و حتی مراجعه به تک تک موسسات طرف قرارداد فراهم‌ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: از اول دی ماه ما از پذیرش هرگونه نسخه کاغذی معذور هستیم. البته قبول داریم که تغییر عادت در روزهای اول مشکل است اما همه باید با تمام توان برای اجرای این طرح تلاش کنیم.

وی با اشاره به مزایای پرونده سلامت الکترونیکی افزود: مشاهده سوابق درمانی یکی از امتیازات پرونده سلامت الکترونیک است که بیمه‌شده می‌تواند از این طریق لیست موسسات طرف قرارداد، سوابق، و داروهای تجویز شده را مشاهده کرده و حتی بیمه خود را نیز تمدید کند.

 

وزارت بهداشت رغبتی به طرح پزشک خانواده شهری ندارد

 

مدیرکل بیمه سلامت استان با ابراز ناخرسندی از عدم رغبت وزارت بهداشت به اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: این طرح یکی از تکالیف قانونی است اما وزارت بهداشت چندان جدی حرکت نمی کند و اعتقاد و باوری به اجرای سیستم ارجاع ندارد.

وی گفت: در قالب این طرح جمعیت چهار هزار و ۵۰۰ نفری دارای بیمه همگانی که بیشتر از حاشیه نشینان شهرهای بزرگ هستند، به نزدیکترین پزشک خانواده به محل زندگی خود معرفی می شوند و تنها با پرداخت شش هزار تومان حق ویزیت معاینه می شوند و در صورت ارجاع به سطح ۲ باز هم مشمول حمایت های بیمه ای خواهند شد.

مجیدی ادامه داد: تاکنون حدود  ۲۰۰پزشک برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده اند و  برای هر یک پزشک تک شیفته، یک هزار نفر و دو شیفته، دو هزار نفر بیمه شده معرفی خواهد شد، البته اولویت درمان با فشار خون و دیابت است و بعد سایر بیماری ها.

وی در خاتمه با تاکید بر به‌روز بودن این اداره کل در پرداختی ها گفت: طی ۲۶ سال اخیر در طلایی ترین سال پرداخت مطالبات هستیم. 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});