• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
6

استانبول منبع اصلی آلودگی دریای مرمره

  • کد خبر : 43088
  • 30 آذر 1400 - 11:45
استانبول منبع اصلی آلودگی دریای مرمره
یازاکو - سهم استانبول در آلودگی دریای مرمره 72 درصد می باشد، با توجه به صحبت های رئیس کمیسیون تحقیقات، موسیلاژ در پارلمان ترکیه، به عنوان تلاش برای بررسی علل مشکل موسیلاژ در دریاهای ترکیه و تعیین اقدامات گرفته شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو، مصطفی دمیر، رئیس کمیسیون در جمع خبرنگاران از کار این کمیسیون و نتایجی که به دست آمده است گفت.

دمیر اظهار داشت: موسیلاژ هشداری برای دریای مرمره است. پیشنهاد می شود که اگر پیشنهادات برای راه حل مورد توجه قرار گیرد، این مشکل ظرف دو سال ناپدید خواهد شد.

سه عامل اصلی در آلودگی دریای مرمره وجود دارد. دمیر با بیان اینکه گرمایش جهانی، ویژگی‌های ساختاری دریا و آلودگی‌ها وجود دارد، افزود: سطح بالای آب دریا ظرف شش ماه و قسمت پایین آن ظرف شش سال قابل احیا است.

اگر جلوی این مشکلات گرفته نشود، این موضوع رشد خواهد کرد. اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، نمی توان درباره سرنوشت دریای مرمره حرف مثبتی زد.

موسیلاژ لایه ای ژله مانند از لجن است که در تابستان امسال در سطح دریای مرمره به دلیل تکثیر بیش از حد گیاهان میکروسکوپی به نام فیتوپلانکتون ناشی از زباله های تصفیه نشده در دریای نیمه محصور در خشکی ایجاد شده است.

دمیر با تاکید بر موضوع آلودگی قابل پیشگیری، گفت: منابع اصلی آلاینده ها فاضلاب شهری، پسماندهای صنعتی و شیوه های نامناسب کشاورزی است.

سهم استانبول در آلودگی دریای مرمره ۷۲ درصد است. حل این [آلودگی دریا] بدون حل مشکل استانبول ممکن نیست. من از شما می خواهم که مرمره را نجات دهید.

دمیر افزود: مشکل دریای مرمره باید با کمک همکاری حل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});