• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
3

وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای تقویت انرژی زمین گرمایی ترکیه

  • کد خبر : 43131
  • 30 آذر 1400 - 13:15
وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای تقویت انرژی زمین گرمایی ترکیه
یاز اکو - به گفته بانک جهانی، هیئت مدیره بانک جهانی دو وام به ارزش 300 میلیون دلار (5.3 میلیارد لیره) را برای حمایت از توسعه انرژی های تجدیدپذیر با بهره برداری از منابع گرما در اعماق زمین به عنوان بخشی از پروژه توسعه زمین گرمایی در ترکیه تصویب کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح این وام ها تامین مالی اضافی برای دو وام اولیه به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار است.

وام های جدید به تامین مالی تولید برق، ظرفیت حفاری و توسعه میدان بخار و همچنین کاربردهای مستقیم زمین گرمایی کمک خواهد کرد.

با اضافه شدن دو وام جدید، پروژه توسعه زمین گرمایی در نظر دارد در مجموع بیش از ۳۸۰ مگاوات ظرفیت جدید زمین گرمایی را تامین مالی کند، حدود ۵۵۵ میلیون دلار سرمایه خصوصی را بسیج کند و با جلوگیری از حدود ۳۰ میلیون تن به تعهدات اقلیمی کشور کمک کند.

بر اساس این اطلاعیه، وام های تصویب شده با کمک ۳۹٫۸ میلیون دلاری از صندوق فناوری پاک (CTF)، و همچنین کمک مالی ۳۵۰،۰۰۰ دلاری از برنامه کمک به مدیریت بخش انرژی (ESMAP) تکمیل می شود.

انرژی‌های تجدیدپذیر در دهه‌های اخیر رشد سریعی در ترکیه داشته است، زیرا نیروگاه‌های زمین گرمایی با استفاده از گرمای زیرزمینی برای به حرکت درآوردن توربین‌های تولید الکتریسیته، انرژی کم کربن را ارائه می‌کنند.

بسته مالی بانک جهانی به ترکیه اجازه می دهد تا سرمایه گذاری بخش خصوصی را با کاهش ریسک سرمایه گذاران از طریق مکانیسم اشتراک ریسک افزایش دهد.

انگیزه های اکتشاف منابع زمین گرمایی قابل بهره برداری در مناطق زمین گرمایی به خوبی توسعه یافته است.

کوامه، مدیر بانک جهانی ، درباره وام اخیر اظهار داشت: این بانک خوشحال است که شریک ترکیه برای جذب سرمایه گذاری سازگار با آب و هوا و حمایت از انتقال انرژی این کشور است.

کوآمه گفت: «افزایش ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر برای دستیابی به امنیت انرژی و کاهش تغییرات آب و هوایی در ترکیه حیاتی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});