• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
7
اختصاصی یاز اکو

افتخارآفرینی جوان تبریزی در جشنواره‌ی رشد / میرک در قاب دوربین هنرجوی تبریزی

  • کد خبر : 43238
  • 01 دی 1400 - 10:58
افتخارآفرینی جوان تبریزی در جشنواره‌ی رشد / میرک در قاب دوربین هنرجوی تبریزی
یاز اکو - امیرحسین بینش، هنرجوی هنرستان میرک در بخش دانش‌آموزی پنجاه و یکمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی رشد موفق به کسب مقام اول شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مستند «یادگاری ماندگار» ساخته‌ی این هنرجوی سال آخر، «میرک» و قدمت صدساله‌ی آن را به تصویر کشیده است.
بینش در این خصوص می‌گوید: هنرستان میرک بیش از صد سال قدمت دارد و نقش پررنگی در آموزش هنر در تبریز و حتی ایران داشته است. نگاه من در این فیلم نگاهی است که به نحوه‌ی آموزش بوده و این که هنرستان چه تاریخچه‌ و موانعی را پشت سر گذاشته و با وجود تمام موانع به حیات خود ادامه داده و می‌دهد.
این فیلمساز جوان که پیش از این نیز با همین مستند در جشنواره‌ی فرهنگی هنری فردا موفق به کسب مقام اول شده، درباره‌ی آموزش سینما در تبریز می‌گوید: متأسفانه ما برنامه و مجالی برای آموزش سینما نداریم و هیچ نهادی نیز نظارتی بر این جریان ندارد. گهگاه می‌بینیم اساتیدی که نمی‌شناسیم و مدرکش را نمی‌دانیم مشغول تدریس هستند و این آفت بزرگی است.
وی تأکید می‌کند: البته من از کیفیت آموزش در هنرستان کاملاً راضی هستم اما فکر می‌کنم نیاز است که در تبریز که سبقه‌ای غنی و طولانی در زمینه‌ی هنر و آموزش هنر دارد، نظارت بر کیفیت آموزش افزایش پیدا کند تا پتانسیل‌های جوان شهر نیز بهتر بتوانند به فعالیت مشغول شوند.
بینش در ادامه می‌افزاید: به نظر من هر کسی که می‌خواهد وارد عرصه‌ی سینما بشود در وهله‌ی اول باید عاشق سینما باشد، چون این عشق باعث می‌شود که تکنیک و ریزه‌کاری‌های سینما را نیز بدون خستگی یاد بگیرد. من معتقدم عشق و در کنار آن تسلط به فن سینما می‌تواند رمز موفقیت باشد.
گفتنی است امیرحسین بینش، در حال حاضر در حال ساخت مستندی در خصوص کتاب‌های درسی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});