• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

فروشگاه‌های اینترنتی در دوران کرونا به داد مردم رسیدند

  • کد خبر : 4366
  • 30 بهمن 1399 - 9:15
فروشگاه‌های اینترنتی در دوران کرونا به داد مردم رسیدند
یاز اکو - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی‌ با اشاره به ترسی که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ایجاد شده بود و خودداری مردم از مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی در دوران کرونا به داد مردم رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جواد رحمتی، در آیین رونمایی از بازار اینترنتی سارای با بیان اینکه متناسب با نیازهای روز پیش رفتن یکی از الزامات توسعه است، اظهار کرد: زیرساخت‌ها و مدیریت نیز از اهمیت برخوردار بوده و بهره‌برداری مناسب از این حوزه می‌تواند برای توسعه اقتصاد و فرهنگ مناسب باشد.

وی با اشاره به زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب اشتغال در بخش خدمات، گفت: حوزه خدمات برخلاف رشته‌های دیگر که زیرساخت‌های خاصی را می‌طلبد، زیرساخت‌ خاصی نیاز ندارد؛ پاساژها و مراکز تجاری، تاثیر منفی بر افزایش قیمت دارند و برای تامین اجاره بها مجبور به بالا بردن قیمت کالا هستند، اما این مشکلات ضمن گردش مالی زیاد در کسب و کارهای دیجیتالی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه به کار گرفتن ظرفیت از اهمیت زیادی برخوردار است، بر ضرورت برقراری ارتباط با تولیدکنندگان نیز تاکید کرد و افزود: کارت‌های بانکی و دستگاه های پوز طی سال‌های گذشته به خوبی در میان مردم پذیرفته شده‌اند، خرید اینترنتی صنایع دستی هم جایگاه خودش را به زودی پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، رحمتی ادامه داد: باید از ظرفیت شهرستان‌ها و مناطق خاص در این زمینه استفاده کنیم؛ شاید قدمت سفالگری در کوزه کنان از همدان و لالجین کمتر نباشد، اما چیزی برای عرضه وجود ندارد و کوزه کنان نتوانسته است اسمی در کند.

مدیرکل امور ارتباطات و فناوری آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: گفته می‌شود تا سال ۲۰۴۵، سه درصد از کارها در حوزه کشاورزی، چهار درصد در حوزه صنعت و ۹۳ درصد در حوزه خدمات خواهد بود.

محمد فرزاد با بیان این مطلب گفت: هم اکنون اقتصاد دیجیتال در کشور ما ۶.۵ درصد از اقتصاد و در کشور چین ۳۱ درصد در آمریکا نیز ۲۷ درصد را تشکیل می‌هد که درصد کشورمان در مقایسه با نرم جهانی برابر با ۱۵ درصد، درصد خوبی است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های اینترنتی، اظهار کرد: ۷۸.۵ درصد از روستاها و ۷۰ الی ۸۰ درصد جاده‌ها اینترنت ۳G و ۴G متصل هستند و درصد پوشش شهرها ۱۰۰ درصد و طول فیبر نوری، ۱۶ هزار کیلومتر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});