• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

جریمه بایننس توسط ترکیه / سیاست‌ های اردوغان در مورد ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 44368
  • 09 دی 1400 - 10:45
جریمه بایننس توسط ترکیه / سیاست‌ های اردوغان در مورد ارزهای دیجیتال
ترکیه، صرافی ارز دیجیتال بایننس را به مبلغ ۸میلیون لیر جریمه کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، بایننس، صرافی رمزارز بزرگ مستقر در ژاپن، با چند دفتر در ایالات متحده و تعدادی هم در سایر کشورهای سراسر جهان، به دلیل نقض مقررات این کشور اوراسیایی، توسط دولت ترکیه ۸میلیون لیر (حدود ۷۵۰هزار دلار) جریمه شده است.

بایننس در واکنش به این تحریم‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر به منظور حمایت از ایجاد یک اکوسیستم پایدار، سالم و ایمن، با دولت ترکیه همکاری می‌کند.

روزنامه ان‌تی‌وی گزارش داد که دولت رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، از پیش، قانونی را برای رگولاته کردن بیت‌کوین و سایر دارایی‌های رمزنگاری شده تکمیل کرده است. اردوغان در تاریخ ۲۴دسامبر اعلام کرد: “ما بدون تاخیر، آن را به پارلمان خواهیم فرستاد.”

دولت هیچ جزئیاتی در رابطه با محتوای این قانون ارائه نکرده؛ هر چند به نظر می‌رسد که این مقررات به دنبال کنترل جریان رمزارزها و همچنین معاملات در این کشور است.

هم‌زمان با سقوط ارزش لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی در نتیجه کاهش دستوری نرخ بهره از سوی اردوغان و همچنین بحران مالی در هفته‌های اخیر، دولت به دنبال افزایش ارزش پول ملی است.

در حال حاضر، ارزش لیر ۰.۰۸۷دلار است. هفته گذشته پس از اینکه اردوغان وعده داد که سپرده‌گذاران در صورت حفظ سپرد‌های خود به پول ملی می‌توانند ضرر خود را جبران کنند، ارزش پول ترکیه بیش از ۲۰درصد افزایش یافت.

اردوغان در اظهارات خود در تاریخ ۲۴سپتامبر گفت: “ضامن پول شهروندان، بانک مرکزی و خزانه است.”

وی همچنین اعلام کرد که ترکیه در حال گذار به سمت یک مدل اقتصادی جدید است. “ما می‌دانیم که ریسک‌ها و فرصت‌هایی در پیش رو داریم، اما در این شرایط ارزش دارد که ریسک‌ها را بپذیریم.”

روی دیگر سکه

ترکیه در سال جاری با بحران‌های اجتماعی و مالی شدیدی روبرو بوده است. در تلاش برای آرام کردن این وضعیت و بازیابی ارزش پول کشور، دولت استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وجه پرداختی برای کالا و خدمات از ابتدای سال ممنوع کرده بود.

علاوه بر این، بانک مرکزی ترکیه صراحتا استفاده از ارزهای دیجیتال را به منظور «توسعه مدل‌های تجاری یا ارائه هر گونه خدمات مرتبط با مدل‌های تجاری مذکور» محدود کرده است.

به این ترتیب، صادرکننده به دنبال جلوگیری از استفاده مستقیم یا غیرمستقیم دارایی‌های رمزنگاری شده در تمهیدات خدمات پرداخت و صدور پول الکترونیکی بود.

در تاریخ ۱۸سپتامبر، اردوغان جنگ علیه بیت‌کوین را اعلام کرد و اذعان داشت که نه تنها تحریم‌های مصوب بانک مرکزی لغو نخواهد شد، بلکه دولت او برای جلوگیری از گسترش ارزهای دیجیتال در کشورش اقدام خواهد کرد.

چرا این موضوع حائز اهمیت است

ترکیه به دنبال شناورسازی مجدد ارز خود است که در ۱۰سال گذشته حدود ۸۵درصد از ارزش خود را از دست داده است. به همان اندازه که دولت ترکیه تلاش کرده بر بازار ارز تاثیر بگذارد، در نهایت این بازار است که تعیین می‌کند لیر چقدر ارزش دارد.

مانند سایر کشورهایی که مشکلات مالی و تورم بالایی دارند، مردم ترکیه از رمزارزها برای محافظت از خود در برابر بحران استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});