• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
در ۱۰ ماهه سال جاری محقق شد؛

رشد بیش از سه درصدی مصرف سوخت CNG در بخش حمل و نقل

  • کد خبر : 4440
  • 30 بهمن 1399 - 14:00
رشد بیش از سه درصدی مصرف سوخت CNG در بخش حمل و نقل
یاز اکو - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصرف CNG در بخش حمل و نقل استان گفت: در ۱۰ماهه سال ۹۹ مصرف گاز طبیعی با رشد بیش از سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی، علی روح‌اللهی با اشاره به اهمیت استفاده از سوخت پاک در رشد و توسعه اقتصادی منطقه همچنین کاهش آلایندگی‌های ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی به ویژه در بخش حمل و نقل اظهار داشت: با وجود کاهش مصرف سوخت بدلیل محدودیت‌های پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ مصرف CNG در بخش حمل و نقل استان با رشد بیش از ۳ درصد روبرو بوده و مطابق ماه‌های قبل منطقه آذربایجان‌شرقی همچنان بعد از تهران رتبه دوم مصرف CNG را در کشور دارا می باشد.

مدیر منطقه آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: مصرف CNG بعنوان سوخت جایگزین فرآورده بنزین علاوه بر کمک به حفظ محیط‌زیست می‌تواند فرصتی برای صرفه‌جویی در هزینه مازاد در تولید و توزیع بنزین، صادرات این فرآورده و درآمدزایی از این طریق را فراهم آورد به طوری که در ۱۰ماهه سال ۹۹ بیش از ۵۷۷ میلیون مترمکعب CNG در بخش حمل و نقل استان مصرف شده است که معادل همین میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی بعمل آمده است.

علی روح اللهی خاطر نشان کرد: طرح گازسوز نمودن رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری در آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد. لذا مالکین خودروهای مذکور که تاکنون در این خصوص اقدام ننموده‌اند می‌توانند جهت دریافت نوبت گاز سوز کردن خودرو درسایت GCR.niopdc.ir ثبت نام نمایند.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی در خاتمه یادآور شد: هم اکنون با پیگیری مسئولین منطقه و مشارکت بخش خصوصی ۱۷۲ باب از ۳۴۴ باب جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه آذربایجان شرقی به عرضه گاز طبیعی برای خودروهای گاز سوز اختصاص دارد. این منطقه جهت ارائه خدمات مطلوب سوخت‌رسانی به مردم شریف استان آماده همکاری و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران در خصوص توسعه صنعت CNG در منطقه می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});