• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا:

باند فروشندگان مدرک تحصیلی در فضای مجازی دستگیر شدند

  • کد خبر : 4487
  • 30 بهمن 1399 - 16:20
باند فروشندگان مدرک تحصیلی در فضای مجازی دستگیر شدند
یاز اکو- سرهنگ پاشایی گفت: یک باندی را مدتی پیش که در کانال تلگرامی اقدام به مدرک فروشی می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رامین پاشایی رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره مدرک فروشی در فضای مجازی، اظهار کرد: بر اساس رصد فضای مجازی و گشت‌های سایبری که همکاران ما در پلیس فتا داشتند و همچنین شکایت‌های متعددی که به پلیس فتا داده شده بود با یک پدیده جدیدی در فضای مجازی کشورمان روبرو شدیم و افراد سودجو با تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کنند که مدرک تحصیلی را به فروش می‌رساند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: پرونده‌هایی در این خصوص داشته‌ایم و وزارت علوم نیز رصد‌هایی را داشته و به پلیس فتا نیز ارجاع دادند این مدارک تحصیلی که افراد در فضای مجازی به فروش می‌رسانند عمدتاً فاقد وجاهت قانونی است و با استعلام ساده مشخص می‌شود که هیچ اعتباری ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک باندی را مدتی پیش که در کانال تلگرامی اقدام به مدرک فروشی می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردیم، افزود: این باند هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: مدرک فروشی در فضای مجازی جرم است قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است و پرونده‌های در این خصوص به مراجع قضایی ارجاع شده است، اما نکته قابل توجه این است که اکثر افرادی که این مدارک را تحویل می‌دهند فاقد وجاهت قانونی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});