• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
اختصاصی یاز اکو/ همه چیز درباره میدان گازی ساکاریای ترکیه

سرمایه‌گذاری ۷۸۰میلیون لیره ترکیه برای زیرساخت‌های تولید و انتقال گاز

  • کد خبر : 4572
  • 01 اسفند 1399 - 17:00
سرمایه‌گذاری ۷۸۰میلیون لیره ترکیه برای زیرساخت‌های تولید و انتقال گاز
یاز اکو - 780 میلیون لیره برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تولید و انتقال در میدان گازی ساکاریا محقق شد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آناتولی، برای انتقال گاز طبیعی کشف شده در دریای سیاه به فیلیوس از عمق ۲۲۰۰ متری، خط لوله‌ی گاز طبیعی به طول ۱۵۵ کیلومتر ساخته خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت نفت ترکیه از کارخانه‌ی تولید زیر دریا میدان گازی Sakarya (TAPO) و همچنین طبق اطلاعات جمع‌آوری شده از پرونده‌ی تهیه شده EIA برای پروژه‌های یکپارچه‌ی خطوط انتقال زیردریایی و کارخانه‌ی پردازش گاز طبیعی زمین، این پروژه از سه بخش جداگانه تشکیل شده است.

در این پروژه‌ی یکپارچه در قسمت اول تأسیسات تولید گاز طبیعی زیردریایی در منطقه‌ی انحصاری اقتصادی ترکیه و در قسمت دوم کارخانه‌های پردازش گاز طبیعی زمینی در منطقه‌ی صنعتی فیلیوس نصب می‌شود. خطوط انتقال گاز طبیعی که قسمت سوم را تشکیل می‌دهد و این دو واحد را به هم متصل می‌کند، در خشکی و دریا ساخته خواهد شد.

برای این پروژه که متشکل از سه قسمت است، در مجموع ۷۸۰ میلیون لیره سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بلوک گازی، محل استقرار تاسیسات زیردریایی، در عمق تقریبی ۲ هزار و ۲۰۰ متر از سطح دریا و ۱۵۵ کیلومتر از منطقه‌ی صنعتی فیلیوس ایجاد می‌شود. این سیستم ۳۰تا۴۰ حلقه چاه تولیدی در مساحت ۲ هزار و ۱۷۳ کیلومتر را ترکیب کرده و گاز را به خط لوله منتقل می‌کند و به عنوان شبکه‌ی مستقر در بستر دریا کار خواهد کرد.

در طول عملیات، تولید با سیستم‌های از راه دور کنترل می‌شود و هیچ تأسیساتی در دریا ایجاد نمی‌شود. روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز حمل و فرآوری خواهد شد.

میدان گازی ساکاریا در سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری می‌رسد

در میدان گازی ساکاریا، در وهله‌ی اول ۶ تا ۱۰ حلقه چاه به سیستم تولید زیردریایی متصل می‌شوند. روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از این چاه‌ها تولید می شود و از طریق خط لوله‌ی ساخته‌ی شده به کارخانه‌ی فرآوری گاز در فیلیوس ارسال می‌شود. گاز طبیعی در اینجا پردازش می‌شود و با استانداردهای Pipelines and Petrol Transport Inc (BOTAŞ) مطابقت دارد.

در مرحله‌ی دوم، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید شده از ۳۰تا۴۰ حلقه چاه حمل و فرآوری می‌شود.

برای منطقه‌ی خشکی پروژه توسط وزارت صنعت و فناوری ترکیه سهام شرکت نفت دارای حق توقیف ۴۹ ساله به املاک است. ماشین‌آلات و تجهیزات موجود در تاسیسات برنامه‌ریزی شده می‌توانند با فرسودگی و افزایش عمر تأسیسات تجدید شوند.

خط لوله دریایی و سیستم‌های مربوطه که در کنار دریا ساخته می‌شوند برای ۴۰ سال طراحی می‌شوند. تجهیزات اصلی با توجه به روش‌های تعمیر و نگهداری توصیه شده تأمین کننده، ۲۵ سال عمر خواهند داشت.

اولین گاز طبیعی از میدان گازی ساکاریا در سال ۲۰۲۳ بهره‌برداری خواهد شد، اما این میدان پس از سال ۲۰۲۳ به طور کامل راه‌اندازی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});