• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

بحران آب و برق در قلب آمریکا

  • کد خبر : 4781
  • 03 اسفند 1399 - 12:45
بحران آب و برق در قلب آمریکا
یاز اکو - وقوع توفان برفی در ایالت تگزاس آمریکا طی روزهای گذشته شرایط زندگی را در دومین ایالت بزرگ آمریکا (پس از کالیفرنیا) با چالشی جدی مواجه کرده و دسترسی میلیون ها نفر را به برق و آب شرب سالم قطع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، در بزرگ ترین توفان زمستانی دهه های گذشته در ایالت گرم و خشک تگزاس در جنوب آمریکا، تاکنون دستکم ۳۰ نفر کشته شده اند.

وضعیت این ایالت اضطراری اعلام شده و به دلیل قطعی برق و ترکیدگی و یخ زدگی لوله ها، دسترسی ۱۵ میلیون نفر (نیمی از شهروندان ساکن تگزاس) به آب سالم بهداشتی قطع شده است و مردم آب را از تانکرهای بیرون خانه تهیه می کنند.

همچنین دسترسی به آب نوشیدنی نیز محدود شده و فروشگاه ها با کمبود بطری های آب نوشیدنی مواجه شده اند و بسیاری از فروشگاه ها در این ایالت آب را جیره بندی می فروشند.

بنا به اعلام فرماندار تگزاس ۱۶۵ هزار خانوار در این ایالت به برق دسترسی ندارند و بسیاری از آنها در اماکن اسکان اضطراری مستقر شده اند.

در چنین شرایطی سفر ” تدکروز” سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس به منطقه ای تفریحی و خوش آب و هوا در مکزیک موجب انتقادهای بی شماری از او شده است.

این انتقادها به قدری بود که این سناتور جمهوریخواه را مجبور کرد خانواده اش را در هتل ۵ ستاره ” ریتز کارلتون” در شهر ساحلی “کانکان” مکزیک تنها گذاشته و خود بامداد روز جمعه به شهر هوستون مرکز ایالت تگزاس برگردد.

منتقدان می گفتند ایالت تگزاس در شرایطی که ایالت تگزاس در وضعیت اضطراری است و میلیون ها شهروند در این ایالت به آب و برق دسترسی ندارد و در این شرایط سناتور این ایالت با خانواده برای فرار از مشکلات به مکزیک سفر کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=4781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});