• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

چرا حوزه معادن استان سیاست‌زده است؟

  • کد خبر : 5190
  • 06 اسفند 1399 - 11:45
چرا حوزه معادن استان سیاست‌زده است؟
یاز اکو - یکی از مهم‌ترین دلایل عدم بهرمندی مناسب استان آذربایجان‌شرقی از ذخایر ارزشمند معدنی خود، سیاست‌زدگی حوزه معادن و عدم میدان داری متخصصین و عدم شایسته‌سالاری در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو یکی از اعضای نظام مهندسی معدن آذربایجان‌شرقی نوشت: روشن است که معدن یک حوزه فنی و تخصصی است، اما شوربختانه در استان ما این حوزه بیشتر سیاسی و مافیایی است تا فنی و تخصصی.

باید بپذیریم که بیشترین اختیارات در حوزه معادن استان بجای اینکه در دست افراد متخصص و فنی باشد در دست سیاستمداران است و این وارونگی بشکل کاملاً واضحی در تمام بخش‌های معادن دیده می‌شود.

وقتی مجوز استخدام یک کارگر ساده یا راننده دامپتراک در فلان شرکت پیمانکار معدن نیز از دفتر فلان سیاستمدار صادر می‌شود باید دانست که اوضاع از چه قرار است.

از این روی بنظر می‌رسد راه اصلاح این روند غلط، احساس مسئولیت کردن و به میدان آمدن چهره‌های توانمند، سالم، پرقدرت و با دل و جرات است تا با همراهی بدنه این حوزه شاهد ایجاد تغییراتاساسی باشیم.

نظام مهندسی معدن و هیئت مدیره آن در مقیاسی کوچک می‌تواند اولین سکو برای اصلاح این روند باشد تا بلکه آرام آرام همه ارکان مربوط به معادن استان از ورطه سیاست‌زدگی خارج شده و به سمت تخصص‌گرایی و شایسته‌سالاری حرکت کند.

حضور چهره‌های توانمندی همچون دکتر محمدرضا حسین زاده( متخصص زمین شناسی اقتصادی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با مرتبه استاد تمام و با سوابق متعدد و طولانی در حوزه اکتشافات معدنی) در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی معدن این نوید را می‌دهد که می‌توان به حضور نیروهای توانمند و سالم در این حوزه امیدوار بود.

علاوه بر این چهره شاخص، چهره‌های توانمند دیگری نیز در این انتخابات حضور دارند که قطعاً با مشارکت و همراهی و همکاری یکدیگر می‌توانند تحول در سیستم معادن استان را از نظام مهندسی معدن شروع کرده و به سایر ارکان این حوزه نیز تسری دهند.

سیاستمداران ما نیز باید این را قبول کنند که اگر رشته امور در دست متخصصین هر حوزه باشد هم به نفع جامعه است هم به نفع خود ایشان، البته اگر قصدشان فقط خدمت به خودشان نباشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});