• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
6

حکومت فدرال آلمان در واکنش به تحرکات روسیه در اکراین تصمیم به توقف پروژه نورد استریم ۲ گرفت.

  • کد خبر : 51994
  • 03 اسفند 1400 - 20:00
حکومت فدرال آلمان در واکنش به تحرکات روسیه در اکراین تصمیم به توقف پروژه نورد استریم ۲ گرفت.
پروژه نورد استریم ۲ یکی از بزرگترین طرح های انتقال گاز در صفحه اوراسیا می باشد، این پروژه ۱۲۲۲ کیلومتری با حجم حداکثری (تعریف شده) ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به حوزه بالتیک و آلمان می رساند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ پروژه نورد استریم ۲ یکی از بزرگترین طرح های انتقال گاز در صفحه اوراسیا می باشد، این پروژه ۱۲۲۲ کیلومتری با حجم حداکثری (تعریف شده) ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به حوزه بالتیک و آلمان می رساند. شرکت گازپروم روسیه به عنوان تامین کننده اصلی، با همکاری شرکت‌های مهمی مانند داچ شل در طول تلاش خود برای اجرایی کردن پروژه راه پر فراز و نشیبی را گذرانده است، در سال ۲۰۱۸ و با اعطای مجوز آلمان به ساخت و عملیاتی شدن این خط لوله در آب های آلمان، این پروژه رسماً استارت خورد و به عنوان یکی عناصر کلیدی در روابط تجاری روسیه با اروپا شناخته می شود. هزینه ساخت این خط لوله بیش از از ۱۱.۶ میلیارد دلار برآورد شده است و قرار بود تا آخر سال ۲۰۲۲ افتتاح شود.

شایان ذکر است که در بحران اوکراین، آلمان با توجه به اولویت دهی به مناسبات اقتصادی و دوری از تنش با روسیه به مسامحه کاری متهم شده است، این کشور ارسال تسلیحات به اوکراین را نیز رد کرده است. توقف این پروژه را می توان آن یکی از مهمترین تحریم های احتمالی علیه روسیه خواند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});