• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
11

واکنش به اظهارات عباس رنجبر؛ شهردار سابق تبریز

  • کد خبر : 52672
  • 08 اسفند 1400 - 9:30
واکنش به اظهارات عباس رنجبر؛ شهردار سابق تبریز
یاز اکو - علیرضا اصغری، مدیر عامل اسبق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در واکنش به اظهارات عباس رنجبر؛ شهردار سابق تبریز یادداشتی نوشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در این یادداشت آمده است:در راستای تنویر افکار عمومی و رد قاطع ادعاهای عباس رنجبر (شهردار سابق تبریز) در رابطه با مسائل سازمان مدیریت پسماند مراتب ذیل با اسناد مثبته و دلایل قاطع اعلام می گردد.

 بدیهی است جهت شفاف سازی موضوع، اقای عباس رنجبر، مکلف به ارائه مستندات و اثبات ادعاهای خود که بلاشک در اثر فرافنکی و اعمال اغراض شخصی در زمان پاسخگویی به شورای شهر بوده است می باشند . (کلیه مطالب ذیل بر اساس اسناد و مدارک مثبته و در دسترس بوده و در صورت لزوم قابل ارائه می باشد) هر چند در جهت آموزه های دینی و روحیه مردانگی از امام و مولایمان حضرت امیرالمومنین (ع)، گذشت از اشتباه خاطی را سرلوحه وظایف دینی مان قرار داده ایم.

١- فی قرارداد قبلی بازای هر تن حمل پسماند از ایستگاه میانی ٢۴٨۶۴٠ ریال (بدون تعدیل و یا تغییر مبلغ در طول قرارداد) بود که با احتساب فرضی روزانه ١٠٠٠ تن زباله شهر تبریز مبلغ صورت وضعیت ماهانه حدود ٧۴۶ میلیون تومان میشد در حالیکه با قراردادی که در زمان اقای رنجبر منعقد شده مبلغ حمل هر تن ۴٣٠۵٠٠ ریال بازای هر تن حمل با احتساب تعدیل از اول سال ١۴٠١ که حدود ۴٠٪؜ تخمین زده می شود بازای حمل هر تن پسماند بالغ بر ۶٠٠٠٠٠ ریال هزینه پرداخت خواهد شد به عبارتی مبالغ صورت وضعیت ماهانه با عدد فرضی ١٠٠٠ تن زباله در روز ، ١/٨ میلیارد تومان خواهد شد !!!

به بیان ساده تر قبل از زمان تصدی اقای رنجبر برای حمل زباله تبریز از ایستگاه میانی ماهانه ٧۴۶ میلیون تومان هزینه می شد ولی از زمان تصدی اقای رنجبر و تیم وابسته ماهانه ١/٨ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و قرارداد هم بصورت سه ساله بسته شده است !

کاهش هزینه از ٨۵ هزار تومان به ۴٠ هزار تومان مطابق فرمایش اقای رنجبر ( شهردار سابق ) در کجای این مطالب مشخص می شود !!؟

٢- با احتساب عدد هزینه کاهش یافته اعلامی اقای رنجبر (شهردار سابق) یعنی روزانه ١٠٠ میلیون تومان ! به عبارتی سالانه ٣۶/۵ میلیارد تومان کاهش یافته است ! در حالیکه بودجه سال ١۴٠٠ سازمان مدیریت پسماند ٣٧/۵ میلیارد تومان است !

٣- کاهش ١٢٠ تن پسماند شهر تبریز در روز، مطابق اعلام اقای رنجبر (شهردار سابق) ادعایی است که باید مستندا اثبات شود ! چگونه آمار تناژ زباله ادوار پیش تر و شهرداران و مدیران عامل پسماند سابق به یکباره به میزان ١٢٠ تن در روز کاهش یافته است !

با چه روشی ؟ با چه منطقی ؟ آیا تا به امروز سیستم توزین مکانیزه آنلاین و بدون دخالت نیروی انسانی اشتباه می کرده !!؟؟

مطابق مدارک موجود و مستندا به اسناد مثبته

به شرح اجمالی :

میانگین تناژ ماه های مهر تا دی سال ١٣٩٩ به میزان ٩٧۴ تن بوده و میانگین تناژ ماه های مشابه در سال ١۴٠٠ به میزان ٩١۶ تن بوده است.

ضمنا چنانچه واقفین به حوزه تخصصی مدیریت پسماند کاملا مشرف به این موضوع می باشند مقایسه تناژ در بازه های مشابه سال های متفاوت ، متاثر از شرایط مختلف در زمان خود اعم از شرایط اقتصادی ، اجتماعی ، آب و هوایی و سایر شرایط می باشد.

با این اوصاف چگونه تناژ زباله روزانه ١٢٠ تن کاهش یافته است!؟

لذا از اقای رنجبر می خواهیم دلایل ادعای واهی مطروحه خود را با رعایت تقوا و عدالت و در چهارچوب منش و سیره دینی و انصاف و انسانیت با اسناد مثبته اعلام نمایند!!

لازم به ذکر است که عملکرد سازمان بصورت مستمر توسط دستگاه ها و نهادهای نظارتی کنترل شده و شهر تبریز علاوه بر حفظ عنوان افتخار آمیز تمیزترین شهر کشور در سه سال پیاپی ، افتخار تایید و قدردانی عملکرد از سوی نهادهای نظارتی را نیز در سوابق مدیریتی خود و قبل از تصدی مدیریت اقای رنجبر دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52672
  • نویسنده : علیرضا اصغری - مدیر عامل اسبق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز
  • ارسال توسط :
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});