• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5

آخرین اخبار درباره برجام

  • کد خبر : 5276
  • 07 اسفند 1399 - 9:51
آخرین اخبار درباره برجام
یاز اکو - در پی توافق اخیر ایران با آژانس انرژی اتمی برای هماهنگ شدن گام های ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام، سخنگوی کاخ سفید گفته است ایران هنوز با پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای فاصله دارد و آمریکا هم اقدامی برای رفع تحریم‌های ایران انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در رابطه با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای گفت: اگر ایران به تمام تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند باشد، آمریکا نیز وظیفه خود را انجام داده و از آن به عنوان سکویی برای توافقی طولانی‌تر و قوی‌‌تر استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: ایران هنوز با پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای فاصله دارد و آمریکا هم اقدامی برای رفع تحریم‌های ایران انجام نداده است.
سخنگوی کاخ سفید افزود: منتظر پاسخ ایران به دعوت اروپا برای برگزاری نشست هستیم.

از طرفی مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عربی گفته است برای بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود وفق برجام، نیازی به مذاکره نیست.
تخت روانچی درباره اقداماتی که ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای انجام داده است بیان کرده که این اقدامات تشدید تنش نیست و اگر تا سه ماه آینده این کار انجام شود، ایران مطابق تعهدات خود عمل خواهد کرد.
وی تاکید کرده است آمریکا بایستی قبل از پیوستن به ۱ + ۵ تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

همچنین ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران گفته است که ما فراخوان اروپا برای گفتگو با ایران را پذیرفتیم و این پیشنهاد یک هفته پیش روی میز بوده است. آمریکا تعیین ضرب الاجل و بازه زمانی برای پیشنهاد خود به ایران را نمی‌پذیرد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در اظهاراتی بیان کرد که طرفین برجام در سه ماه آتی درخصوص چگونگی بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای به گفت‌وگو خواهند پرداخت.
وی مدعی شد: ایران در نهایت باید درک کند آنچه که مهم است تنش‌زدایی و قبول پیشنهاد دیپلماسی بر روی میز از جمله آمریکا است.

در همین راستا دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه گفته که مسکو معتقد است توافق هسته‌ای با ایران قابل حفظ کردن است.
وی بیان کرد: ما در حال حاضر کاملا خوش‌بین هستیم. ما عقیده داریم که شرایط کاملا قابل اداره و پایدار می‌باشد. ما باید مکانیسم چگونگی بازگشت آمریکا را پیدا کنیم چراکه هیچ راه جایگزینی وجود ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه در سخنرانی ویدیوی‌اش در کنفرانس ژنو از دولت جو بایدن خواست که تلاش‌ها در راستای توافق هسته‌ای ایران را افزایش دهد.

وانگ وانبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه‌اش گفت: موقعیت پیرامون مسئله هسته‌ای ایران با تمام فرصت ها و چالش های پیرامون آن، در مقطعی بحرانی قرار دارد.
وانبین ادامه داد: ما همیشه باور داشته ایم که بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و لغو تحریم ها علیه ایران راه عبور از بن‌بست مسئله توافق هسته ای ایران هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});