• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
10

تجار ترکیه ای به استفاده از روبل در تجارت با روسیه امیدوارند

  • کد خبر : 54742
  • 22 اسفند 1400 - 15:30
تجار ترکیه ای به استفاده از روبل در تجارت با روسیه امیدوارند
یاز اکو_شکیب آوداگیچ، رئیس اتاق بازرگانی استانبول (ITO) گفت: از آنجایی که اختلاف ارز با شرکت های کشتیرانی باعث ایجاد مشکلاتی در تحویل کالاهای عبوری از گمرک می شود، ترکیه باید فعالانه برای ایجاد مکانیزمی برای تسهیل تجارت با روسیه به روبل تلاش کند.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح آوداگیچ با بیان اینکه شرکت‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، خروج کشورهای غربی از مسکو را فرصتی جدید برای ترکیه می‌دانند تاکید کرد: امکان استفاده از پول ملی روسیه در زمان مهم است.

وی افزود: این موضوع در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین، نیز مطرح شده است.اردوغان به پو

تین گفت : تجارت بین دو کشور جدا از یورو و دلار می تواند با استفاده از روبل روسیه و یوان چین انجام شود.

وی گفت: «ما می توانیم با طلا نیز این کار را انجام دهیم.

آوداگیچ با بیان اینکه آنها همچنین انتظار دارند حمل و نقل هوایی رقابتی تر شود تا بتوانند سفارشات مستمر را تحویل دهند، گفت: « چهره وحشیانه جنگ بار دیگر خود را نشان می دهد و پیامدهای انسانی و ژئوپلیتیکی تهاجم روسیه به اوکراین بر اقتصاد این کشور سایه افکنده است. اثرات جنگ، به اصطلاح، یک فاجعه انسانی جهانی دیگر را اضافه کرده است. ما با رویکرد ارائه شده توسط رئیس جمهور خود موافقیم و قابل قبول نیست که یک کشور مستقل توسط قدرت دیگری اشغال شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات دولت ترکیه برای کاهش اثرات مخاطرات ژئوپلیتیکی بر اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: تلاش‌های انجام شده در این چارچوب را با قدردانی دنبال می‌کنیم.

وی گفت: مکانیسم‌های نظارت دقیقی که در این دوره توسط مدیریت اقتصادی ایجاد شد و گفت‌وگوی نزدیکی که با همه تولیدکنندگان داشتند، دستاوردهای قابل توجهی در حل مشکلات ایجاد کرد و به شکل‌گیری سیاست‌های مناسب کمک شایانی نمود.

آوداگیچ با بیان اینکه مدل اقتصادی ترکیه در حال اجرا است و ابزارهای مالی توسعه یافته در این چارچوب تا حد زیادی نوسانات بازارها را از بین برده و نقش مهمی در تثبیت لیر ترکیه ایفا کرده است، گفت: «به عنوان اتاق بازرگانی استانبول و دنیای تجارت استانبول،تمام تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف به کار بسته ایم.»

رئیس ITO با تاکید بر اینکه برای یافتن مسیرهای صادراتی جایگزین، کشورهایی مانند بلغارستان، رومانی، مولداوی، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، گرجستان، بلاروس و تاجیکستان باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن ضرر و توانمندی کسب و کارها برای ادامه تجارت انجام دهند، گفت: پیشنهاد ما این است که واحد های صادراتی از مالیات معاف شوند تا هزینه های صادراتی را کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});