• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
9
رئیس‌جمهور آذربایجان:

امیدوارم ارمنستان توافق‌نامه ۱۰ نوامبر را اجرا کند

  • کد خبر : 5502
  • 09 اسفند 1399 - 16:30
امیدوارم ارمنستان توافق‌نامه ۱۰ نوامبر را اجرا کند
یاز اکو - رئیس‌جمهور آذربایجان ضمن اشاره به اینکه ارمنستان در شرایط دشواری قرار گرفته٬ ابراز امیدواری کرد که این کشور توافق‌نامه 10 نوامبر را اجرا کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان طی یک نشست مطبوعاتی در بین خبرنگاران محلی و خارجی اظهار داشت: امیدوارم که ارمنستان توافق‌نامه ۱۰ نوامبر را اجرا کند. در غیر این صورت، این کشور با وضعیت دشواری مواجه خواهد شد. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد و آنها باید واقعیت‌های جدید را بپذیرند.

وی که از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست مطبوعاتی شرکت کرد، افزود: تحولات اخیر در ایروان مساله داخلی این کشور است. ارمنستان در شرایط دشواری قرار دارد و روندهای مختلف بنیان دولت را متزلزل می‌کند.

علی‌اف همچنین تصریح کرد: مسئول این اتفاق، دولت قبلی و فعلی ارمنستان است و حکومت نظامی کوچاریان – سارگسیان این کشور را به این روز درآورده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اشغالگرانه ارمنستان عامل اصلی وضعیت کنونی این کشور است٬ افزود: این سیاست ما بود که ارمنستان را از نظر اقتصادی متزلزل و منزوی کنیم. ما گفتیم به اشغال سرزمین‌های ما پایان دهید. اگر آنها به موقع به حرف‌های ما گوش می‌دادند، اکنون با چنین رسوایی روبرو نمی‌شدند.

گفتنی است اونیک گاسپاریان، رئیس ستاد کل و فرماندهان ارشد ارتش ارمنستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور شدند.

پاشینیان نیز این فراخوان ارتش را «اقدام به کودتا» دانسته و اونیک گاسپاریان را برکنار کرد.

لازم به ذکر است بامداد دهم نوامبر سال گذشته الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافق‌نامه‌ای را برای برقراری آتش‌بس در قره‌باغ در مسکو امضا کردند.

براساس این توافق‌نامه٬ ارمنستان از اراضی اشغالی خارج شده و نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ و کریدور لاچین که مرکز این منطقه را به ارمنستان وصل می‌کند٬‌ مستقر شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});