• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

جشنواره شکوفه های گیلاس کاوازو ژاپن

  • کد خبر : 5513
  • 09 اسفند 1399 - 19:00
جشنواره شکوفه های گیلاس کاوازو ژاپن
یاز اکو - جشنواره گیلاس کاوازو 2021 برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریز امروز، جشنواره شکوفه های گیلاس کاوازو 河津 桜 祭 り  هر ساله از اوایل فوریه تا اوایل مارس در شهر کاوازو واقع در شبه جزیره ایزو برگزار می شود. این رویداد پرطرفدار شکوفایی درختان گیلاس کاوازو (کاوازوزاکورا) را جشن می گیرد و سالانه تقریباً دو میلیون بازدید کننده را به عنوان یکی از فرصت های ابتدایی سال برای دیدن تعداد زیادی شکوفه گیلاس در نزدیکی توکیو به خود جلب می کند.


کاوازوزاکورا گونه ای از شکوفه های  درخت گیلاس است. درختان معمولاً از اوایل فوریه شروع به باز شدن می کنند ، اما این کار را در مقایسه با اکثر انواع دیگر درخت گیلاس با سرعت غیرمعمول کند انجام می دهند. در نتیجه ، بازدیدکنندگان برای لذت بردن از گلهای زیبای خود مدت زمان بیشتری (حدود یک ماه) دارند. بهترین زمان مشاهده معمولاً حدود دو هفته در اواخر فوریه و اوایل مارس طول می کشد ، اگرچه این ممکن است از سال به سال بسته به دما کاملاً متفاوت باشد.

درختان گیلاس کاوازو اولین بار در دهه ۱۹۵۰ در کاوازو کاشت و کشف شدند. آنها سپس توسط محله های مختلف شهر ، بیشتر در امتداد رودخانه کاوازو ، که در غرب ایستگاه کاوازو جریان دارد ، به طور سیستماتیک در سطح شهر کاشته شدند. با کمی پیاده روی از رودخانه ، درخت اصلی کاوازوزاکورا که به شهرت این گونه ساکورا منجر شد ، در یک منطقه مسکونی قرار دارد. بازدید کنندگان می توانند درخت بالای ۶۰ سال را از نزدیک مشاهده کنند.


 این جشنواره در امتداد ساحل رودخانه کاوازو برگزار می شود که در ردیف هایی از درختان گیلاس کاوازو که تقریباً چهار کیلومتر امتداد دارند ، پوشیده شده است. به طور معمول ، درختان در مرکز شهر ابتدا شکوفه های گیلاس خود را باز می کنند ، قبل از اینکه فصل به تدریج به سمت رودخانه هفت آبشار کاوازو گسترش یابد.

تقریباً به همین تعداد غرفه های جشنواره که در مسیر پیاده روی در امتداد رودخانه قرار گرفته اند ، انتخاب گسترده ای از غذاهای پخته شده ، مواد غذایی خشک ، مرکبات تولیدی محلی ، سوغاتی ها و درختان کوچک کاوازوزاکورا را ارائه می دهند که می توان آنها را به خانه برد و کاشت. شکوفه های زرد که تقریباً همزمان با کاوازوزاکورا باز می شوند به مناظر دوست داشتنی می افزایند. نورپردازی های شب در بخشی از جشنواره (۱۰ فوریه تا ۱۰ مارس ۲۰۲۰) از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۱:۰۰ برگزار می شود.


جشنواره به راحتی از ایستگاه کاوازو در خط راه آهن ایزوکیو قابل دسترسی است. بلافاصله پس از خروج از ایستگاه با غرفه های جشنواره و درختان کاوازوزاکورا روبرو می شوند  کمتر از پنج دقیقه پیاده روی از ایستگاه به رودخانه کاوازو می رسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});