• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

قطع غیرمجاز ۲۴ تن چوب درختان جنگلی در کلیبر

  • کد خبر : 5529
  • 10 اسفند 1399 - 8:55
قطع غیرمجاز ۲۴ تن چوب درختان جنگلی در کلیبر
یاز اکو - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر گفت: طی سال ۹۸ و ۱۱ ماه امسال ۲۴ تن قطعات چوب درختان جنگلی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سخاوت آبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار بخش قابل‌توجهی از جنگل‌های استان آذربایجان شرقی در این شهرستان اظهار کرد: وجود مناطق جنگلی در بسیاری از نقاط شهرستان کلیبر باعث ایجاد طمع در میان قاچاقچیان محصولات جنگلی شده است و افراد سودجو با قطع اشجار جنگلی موجب تخریب‌های غیرقابل جبرانی در عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شوند.
وی گفت: با توجه به وسعت زیاد و کوهستانی بودن اکثر مناطق شهرستان، افزایش نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر ضروری است .

وی اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی کلیبر با انجام گشت‌های پیاپی و شبانه‌روزی و همچنین همکاری و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با اهالی روستا درصدد جلوگیری از قطع غیرمجاز اشجار هستند.

آبهشت اعلام کرد: بیشتر تخلفات زیست محیطی و قطع غیرمجاز درختان در نیمه شب صورت می گیرد. 

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلیبر از دوستداران و همیاران طبیعت خواست هرگونه موارد تخلف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گزارش داده یا با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل و مرتع) تماس بگیرند.

شهرستان ۸۰ هزار نفری کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و بخش مهمی از جنگل های ارسباران در محدوده استحفاظی آن است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});