• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
4

وزیر امور خارجه ترکیه خبرداد: الیگارش های روسی می توانند به ترکیه بیایند

  • کد خبر : 56266
  • 09 فروردین 1401 - 15:30
وزیر امور خارجه ترکیه خبرداد: الیگارش های روسی می توانند به ترکیه بیایند
یاز اکو_مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر تاکید کرد: ترکیه به تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه و الیگارش‌های روسیه نمی‌پیوندد و تاکید کرد، تاجران روسی می‌توانند برای تجارت به ترکیه بیایند، مشروط بر اینکه نقض قوانین بین‌المللی نباشد‌.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت چاووش اوغلو در نشست دوحه گفت : الیگارش‌ها می‌توانند در ترکیه به فعالیت تجاری خود ادامه دهند، البته اگرخلاف قوانین بین‌المللی نباشد.

چاووش اوغلو در پاسخ به این سوال که آیا الیگارش های روسی تحریم شده توسط غرب می توانند ترکیه را برای سرمایه گذاری و تجارت انتخاب کنند؟ گفت:  روس ها می توانند به ترکیه سفر کنند، چه برای گردشگری و چه برای تجارت، اما تاکید کرد که این فعالیت های تجاری باید قانونی باشد.

وی گفت :ما تحریم‌های مورد تایید سازمان ملل را اجرا می‌کنیم، بنابراین اگر شهروندان روسیه بخواهند به ترکیه سفر کنند، مطمئناً می‌توانند از ترکیه دیدن کنند.

ترکیه در برابر تهاجم روسیه به اوکراین ایستاده و از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرده است، اما به تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگران نپیوست. 

چاووش اوغلو همچنین به سوالی مبنی بر گمانه زنی های از ارسال سامانه های پدافند هوایی اس-۴۰۰ ترکیه به اوکراین برای دفاع در برابر تهاجم روسیه پاسخ داد. وی گفت:ترکیه در اواسط سال ۲۰۱۹ سامانه‌های دفاع هوایی روسیه را به قیمت انتقاد متحدان ناتو و مشمول تحریم‌های واشنگتن خریداری کرده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});