• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3

سامسونگ سود عملیاتی سه ماهه اول را ۵۰٫۳ درصد نسبت به سال قبل پیش بینی کرد

  • کد خبر : 57599
  • 20 فروردین 1401 - 19:30
سامسونگ سود عملیاتی سه ماهه اول را ۵۰٫۳ درصد نسبت به سال قبل پیش بینی کرد
یاز اکو_این شرکت فناوری کره جنوبی روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد، علیرغم مشکلات زنجیره تامین جهانی، سامسونگ الکترونیکس انتظار دارد سود عملیاتی سه ماهه اول امسال 50.3 درصد افزایش یابد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند جهان، سود عملیاتی سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را حدود ۱۴٫۱ تریلیون ووآن (۱۱٫۶ میلیارد دلار) پیش بینی کرد که از ۹٫۴ تریلیون وون در سه ماهه مشابه در سال گذشته بیشتر بود.

 

تحلیلگران اعلام کردند :این پیش بینی احتمالاً ناشی از فروش بالای گوشی های هوشمند است.
این شرکت اما نسبت به کاهش سود مورد انتظار در بخش تراشه های حافظه هشدار دادند.

کیم اون هو، تحلیلگر IBK Investment & Securities در گزارشی گفت: کاهش قیمت تراشه های حافظه به دلیل تقاضای بیش تر از حد انتظار مهار می شود.
در این گزارش آمده است که انتظار می رود سود تجارت موبایل سامسونگ با ۵۵٫۸ درصد افزایش نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته به بیش از ۴٫۱ تریلیون وون برسد که کاهش ۶ درصدی پیش بینی شده در سود بخش تراشه های حافظه را جبران می کند.

استفاده از تراشه‌های حافظه که اکنون در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و ابر سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کمتر به تقاضای فصلی برای ابزارهایی مانند تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها وابسته شده است.
کیم پیش‌بینی کرد که این شرکت در مجموع ۶۰٫۵ تریلیون وون سود عملیاتی برای سال ۲۰۲۲ خواهد داشت که ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

اما بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ اخیراً در، کره جنوبی، به خاطر یک برنامه از پیش نصب‌شده به نام سرویس بهینه‌سازی بازی در جدیدترین سری تلفن‌های گلکسی اس، که سرعت هزاران برنامه غیر بازی را کاهش داده است مورد انتقاد قرار گرفت.
این موضوع نایب رئیس سامسونگ، هان جونگ هی، را مجبور کرد تا در جلسه سهامداران ماه گذشته عذرخواهی کند و باعث شد حدود ۲۰۰۰ مصرف کننده به دنبال غرامت ۳۰۰۰۰۰ وون باشند.
اما فروش جدیدترین سری گلکسی اس ۲۲ آن احتمالاً در شش هفته اول عرضه از ۱ میلیون دستگاه در کره جنوبی فراتر می رود و با سرعت ۲۰ درصد سریعتر از نسخه قبلی S21 به فروش می رسد.

بزرگترین سازنده تراشه های حافظه در جهان، سامسونگ الکترونیکس به شدت سرمایه گذاری در تجارت نیمه هادی خود را افزایش داده است، زیرا جهان با کمبود تراشه مبارزه می کند که همه چیز را از اتومبیل و لوازم خانگی گرفته تا گوشی های هوشمند و کنسول های بازی تحت تأثیر قرار داده است.
سامسونگ در ماه نوامبر، یک کارخانه ریزتراشه جدید در تگزاس را با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری آغاز کرد که  انتظار می رود این کارخانه تا پایان سال ۲۰۲۴ به بهره برداری برسد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});