• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

بحران در ارمنستان؛ پاشینیان: گاسپاریان بزرگترین خائن است

  • کد خبر : 5789
  • 12 اسفند 1399 - 9:45
بحران در ارمنستان؛ پاشینیان: گاسپاریان بزرگترین خائن است
یاز اکو - نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان افشا کرد چه کسی در مخالفت ارتش با او نقش داشته است و در مورد درخواست استعفای ستاد کل نیروهای مسلح صحبت کرد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو به نقل از news.am پاشینیان عصر دیروز طی راهپیمایی طرفدارانش در ایروان گفت که ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان هنوز تحت نفوذ رئیس جمهور سابق سرژ سرکیسیان است.

وی افزود: من می‌خواهم به طور صریح بیان کنم که بیانیه‌ی ستاد کل تحت تأثیر مقامات سابق و به‌ویژه سرژ سرکیسیان است. رئیس ستاد قانون‌شکنی کرده و باید استعفا دهد، که امری اجتناب‌ناپذیر است. سرکیسیان و مقامات پیشین در تلاشند علیه دولت قانونی این کشور  ارتش را بشورانند.

پاشینیان همچنین گفت: گاسپاریان بزرگترین خائن است و باید برود.

بیانیه ستاد کل در مورد استعفای نخست وزیر ارمنستان نتیجه تأثیر دولت قبلی بر ژنرال‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک ارمنستان، این سخنان نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان در تجمع دوشنبه عصر در میدان جمهوری بود. به گفته‌ی وی کسانی که در مارس ۲۰۰۸ به کمک ارتش به سوی مردم راهپیمایی کردند در تلاشند که این کار را دوباره انجام دهند.

وی ادامه داد: این افراد هنوز در تلاشند تا ارتش را در برابر مردم و دولتی که توسط این مردم انتخاب شده است قرار دهند. در غیر این صورت من نمی‌توانم بیانیه ستاد کل را به روش دیگری توضیح دهم. این یک فرض نیست بلکه یک وضعیت کاملاً موجه است.

پاشینیان در ادامه رئیس جمهور سوم سرژ سرکیسیان را به عنوان یکی از چهره‌های اصلی این پروژه معرفی کرد: اما می‌خواهم بگویم که اظهارات ستاد کل نیروهای مسلح کاملاً غیرقانونی است. زیرا قانون اساسی بی‌طرفی نیروهای مسلح در امور سیاسی را به روشنی تعریف کرده است.

پاشینیان افزود: رئیس ستاد کل، با جهت‌گیری سیاسی آشکارا، همه قوانین و قانون اساسی ارمنستان را نقض می‌کند.

وی همچنین گفت که برکناری رئیس ستاد کل اونیک گاسپاریان از سمت خود اجتناب‌ناپذیر بود.

وی اضافه کرد: ارمنستان نمی‌تواند یک رئیس ستاد کل داشته باشد که بتواند علیه مردم خود تانک به میدان بیاورد. تاکنون نه گاسپاریان و نه نیروهای مسلح از “خط قرمز” عبور نکرده‌اند. امیدوارم رد نشوند. با این حال گاسپاریان باید برود. رئیس ستادی که دستورات شخصی را که استعفا داده است اجرا می‌کند (سرژ سرکیسیان)، خودش بزرگترین خائن است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=5789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});