• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

فرید زکریا: شکست پلن A پوتین؛ خطر موفقیت پلن B

  • کد خبر : 58570
  • 28 فروردین 1401 - 11:30
فرید زکریا: شکست پلن A پوتین؛ خطر موفقیت پلن B
یاز اکو - فرید زکریا تحلیگر سیاسی و کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به شکست پلن A روسیه برای تصرف کیف، نسبت به خطرات و پیامدهای فزاینده موفقیت بالقوه پلن B مسکو در جنوب و شرق اوکراین هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادنیوز؛ فرید زکریا مجری، نویسنده و تحلیلگر حوزه روابط بین‌الملل و ستون‌نویس واشنگتن‌پست در مقاله‌ای برای این روزنامه نوشته است: «طرح A پوتین در اوکراین شکست خورده است. ما نمی توانیم اجازه دهیم طرح B او موفق شود».

وی نوشت: پاسخ شجاعانه و درخشان اوکراین به حمله روسیه به درستی در سراسر جهان تجلیل می شود، اما ممکن است یک خطر رو به رشد را پنهان کند؛ در حالی که حمله به کیف و مناطق اطراف آن شکست خورده است، استراتژی مسکو در جنوب و شرق اوکراین می تواند به خوبی موفق شود. اگر این کار را انجام دهد، روسیه اوکراین را به یک کشور زمینی فلج شده از نظر اقتصادی تبدیل خواهد کرد، محصور در خشکی و از سه طرف مورد تهدید قدرت نظامی روسیه، که همیشه در برابر تهاجم دیگری از مسکو آسیب پذیر است.

کمک های نظامی بسیار بیشتری از غرب لازم است تا اطمینان حاصل شود که این نتیجه فاجعه بار محقق نخواهد شد.

همانطور که کان کاساپوغلو، یک محقق و استراتژیست نظامی، در چند هفته اول جنگ در مقاله ای برای موسسه هادسون، پیش بینی کرده است، دو جنگ متمایز در اوکراین در حال وقوع است، یکی در شمال و دیگری در جنوب، و دومی “بسیار موفق تر” برای مسکو بوده است.

روسیه توانسته نیروها و تدارکات خود را از پایگاه های خود در کریمه خارج کند و شهرهای ملیتوپل و خرسون را تصرف کند. ماریوپل در حال حاضر محاصره شده و توسط نیروهای روسی مورد هجوم قرار گرفته است و نیروهای اوکراینی که در آنجا به دام افتاده اند نمی توانند دوباره تامین شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});