به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، در سالهای اخیر و با الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات فراگیر در سطح جامعه رضایت مردم را از کاهش فرآیند بروکراسی اداری شاهد هستیم که انتظار میرود همچون سایر استانها، در استان اردبیل نیز صدور بارنامه الکترونیکی در قالب سامانه یکپارچه به انجام برسد.
هر چند این فرآیند و اجرای آن در استان اردبیل طولانی شده اما مسئولان مصمم شدند تا با همکاری همدیگر این طرح را اجرایی کنند که سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راه در این زمینه به همراه شرکتهای فعال در این بخش مصمم هستند تا با حذف بارنامههای کاغذی و معضلات و مشکلات آن زمینه سهولت کار را با صدور بارنامههای الکترونیکی به وجود آورند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه به زودی صدور بارنامه الکترونیکی در استان اردبیل نیز آغاز میشود، اظهار کرد: مقدمات اجرای این طرح از ۲۰ فروردین آغاز شده ولی امیدواریم از نیمه اردیبهشت ماه به صورت جامع و فراگیر شاهد صدور بارنامه الکترونیکی در استان باشیم که ضروری است همه دستگاهها به ویژه امور مالیاتی، دستگاههای نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه کمک و همکاری لازم را داشته باشند.
رضا شیرینزاده تصریح کرد: در بارنامه الکترونیکی کلیه اطلاعات رانندگان، گیرنده و فرستنده و نوع کالا به صورت آنلاین رصد شده و مورد پایش قرار میگیرد تا صاحب بار در فرآیند انتقال آن قرار گیرد.
وی گفت: با حذف فرآیند بروکراسی امیدواریم در قالب این سامانه امکان صدور و تسهیل فرآیند در رسیدن بارنامهها و همچنین راحتی کار رانندگان را شاهد باشیم تا شرایط مطلوب در این بخش تحقق پیدا کند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل افزود: سرعت، دقت و کنترل در نظارتها در قالب این سامانه بیشتر شده و ما به راحتی میتوانیم بارنامههای الکترونیکی را زمینهساز حرکتهای مثبت و رو به جلو در این حوزه قرار دهیم.