• امروز : چهارشنبه - ۱۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 5 June - 2024
3
معاون اول رییس جمهور:

صیانت از هنرصنعت فرش دستباف وظیفه همه دستگاه‌ها است

  • کد خبر : 6314
  • 16 اسفند 1399 - 19:13
صیانت از هنرصنعت فرش دستباف وظیفه همه دستگاه‌ها است
معاون اول رییس جمهور با اشاره به حضور رقبای جدید در صنعت فرش دستباف، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز ملی فرش ایران و اتحادیه‌های مرتبط با این صنعت ضرورت دارد ضمن آسیب شناسی، راهکار‌های لازم برای جبران این عقب ماندگی را ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه‌ای در خصوص مسایل مربوط به فرش دستباف کشور با اشاره به جایگاه صنعت فرش در صادرات غیرنفتی کشور گفت: در سال‌های گذشته گاهی صادرات فرش به یک میلیارد دلار می‌رسید که ۵۰ درصد از صادرات غیرنفتی آن سال‌ها را تشکیل می‌داد، اما امروز رقم این صادرات به ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار کاهش یافته که موضوعی متأثر کننده است و باید تلاش کنیم تا صنعت فرش دستباف بتواند جایگاه گذشته خود را به دست آورد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت فرش دستباف کشور گفت: این صنعت یکی از صنایع مهم ایران است و وظیفه داریم با رفع موانع، از این هنر صنعت کشور صیانت و حفاظت کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تأکید به اینکه همه اجزای دولت از استانداران و فرمانداران و متولیان سایر دستگاه‌ها باید موضوع فرش را تبدیل به مسأله جدی حوزه فعالیت خود کنند، گفت: همه باید در این زمینه با جدیت تلاش کنیم تا زندگی کسانی که مرتبط با این صنعت هستند، به مخاطره نیفتد.

در این جلسه ارونقی معاون فنی و امورگمرکی گمرک ایران گفت: بروکراسی های اداری موجود بر سر راه صادرات فرش باعث شده است صادرات میلیارد دلاری فرش ایران به زیر ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یابد و این مشکلات باید در اسرع وقت برطرف شود.

ارونقی مشکلات مرتبط با فرش های صادرات برگشتی بدلیل نداشتن اسناد صادراتی، اخذ ضمانت نامه برای ورود موقت فرش جهت تعمیر در کشور  و مشکلات رفع تعهد ارزی فرش های صادراتی را از جمله مشکلات صادرکنندگان اعلام و راهکارهای لازم را درخصوص رفع این مشکلات ارائه داد.

مقرر شد مشکلات اشاره شده با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های ذیربط بررسی و در این خصوص، اتخاذ تصمیم گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});