• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در شهرستان خرمدره افتتاح شد

  • کد خبر : 6419
  • 17 اسفند 1399 - 12:30
بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در شهرستان خرمدره افتتاح شد
یاز اکو - بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار با حضور رییس بنیاد مستضعفان در شهرستان خرمدره به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی فردوس پارس روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این باغ گردو با ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن محصول، بعد از چین عنوان بزرگترین باغ گردوی آسیا را دارد.

عظیم رجایی، اشتغالزایی این طرح را ۴۰۵ نفر و سرمایه گذاری انجام شده برای آن را ۸۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: این باغ گردو با ۴۵ هزار اصله درخت قرار است به محل تامین چشمه پیوندک برای اصلاح همه باغات کشور تبدیل شود.
وی افزود: این ارقام علاوه بر افزایش تا پنج برابری نسبت به ارقام معمولی، در برابر سرمای بهاره نیز مقاومت خوبی از خود نشان دادند.

به گزارش ایرنا همزمان با افتتاح طرح باغ گردوی کشت بافت در خرمدره، گلخانه صیفی واحد ابراهیم آباد شرکت کشاورزی سیرجان در کرمان، گلخانه تولید توت‌فرنگی واحد ظفر شرکت باغداری و زراعت مشهد در خراسان رضوی، طرح ۶۵ هکتار ی باغ پسته در شاهین‌شهر، طرح ۴۵ هکتاری باغ پسته در شهرستان زیار  در استان اصفهان و استخر ذخیره آب شماره ۲ واحد سرخه حصار  تهران نیز افتتاح شد.

همچنین در این روز به طور همزمان عملیات اجرایی چهار پروژه دیگر شامل احداث ۵۰۰ هکتار باغ‌های زیتون استان گلستان، احداث ۸۵ هکتار باغ پسته دیگر در شاهین‌شهر، عملیات احداث باغ زیتون ۱۴۰ هکتاری در ایلام و عملیات غرس یک میلیون اصله نهال مثمر در مناطق محروم کشور آغاز  شد.

گفتنی است در مجموع این ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان در وسعت هزار و ۵۹ هکتار با حجم سرمایه گذاری ۳۴۹ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۴۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});