به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، تصميمات مديران با اكثريت آرا معتبر است. یکی از مهمترین کارهایی که مدير ساختمان باید انجام دهد این است که تمام ساختمان را به عنوان يک واحد بیمه آتش سوزی کند و سهم هر کدام از مالکین برای پرداخت حق بیمه هم به نسبت مساحت قسمت اختصاصی به کل قسمتهای اختصاصی محاسبه میشود.
علاوه بر این مدير يا مديران مكلفند ميزان هزينههای مستمر و مخارج متعلق به هر کدام از مالکین و نحوه پرداخت آن را قبل يا بعد از پرداخت هزينه اعلام کنند.
یکی دیگه از موارد اجباری این است که آیین نامه اجرایی میگوید در آپارتمان های بالای ۱۰واحد، مدير يا مديران باید برای حفظ و نگهداری و نظافت قسمتهای مشترک و انجام ساير کارهای مورد نياز بنا، نگهبان یا سرایدار استخدام کنند. البته این هم بر اساس توافق مالکین است و ممکن است مالکین نخواهند.
