• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
5

روسیه قصد دارد بدهی خارجی را با استفاده از طرح نوع گاز در برابر روبل تسویه کند

  • کد خبر : 64776
  • 10 خرداد 1401 - 12:45
روسیه قصد دارد بدهی خارجی را با استفاده از طرح نوع گاز در برابر روبل تسویه کند
یاز اکو_ روزنامه ودوموستی به نقل از آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گزارش داد، روسیه قصد دارد تعهدات خود در اوراق قرضه یورو را با استفاده از مکانیزمی مشابه طرحی که برای پرداخت گاز روسیه به روبل استفاده می شود، تسویه کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح ایالات متحده چهارشنبه گذشته روسیه را با تمدید نکردن مجوز پرداخت به دارندگان اوراق قرضه به آستانه یک بدهی تاریخی نزدیک کرد، زیرا واشنگتن به دنبال مداخله نظامی روسیه در اوکراین، فشارهای خود را افزایش داده است.

سیلوانوف، وزیر دارایی، در مواجهه با بحران بدهی بی‌سابقه‌ روسیه گفت : مسکو به پرداخت بدهی خارجی خود به روبل ادامه می‌دهد و از نقش خود به‌عنوان یک وام گیرنده قابل اعتماد با تمام ابزارهای ممکن دفاع می‌کند.

سیلوانوف به ودوموستی گفت : دارندگان اوراق قرضه یورو برای دریافت پرداخت ها باید حساب های ارز خارجی و روبلی را در یکی از بانک های روسیه افتتاح کنند.

وی گفت: مکانیسم تسویه اوراق قرضه یورو در این کشور عمل خواهد کرد.

سیلوانوف گفت:روسیه با استفاده از این سیستم، با پرداخت ها از طریق سپرده گذاری ملی تسویه حساب روسیه (NSD) می تواند زیرساخت های پرداخت غربی را دور بزند.

وی افزود: هیچ محدودیتی برای تبدیل روبل به فارکس وجود نخواهد داشت و به زودی این طرح توسط دولت بررسی خواهد شد.

قبل از پایان معافیت ایالات متحده که به روسیه اجازه می داد به پرداخت بدهی خود ادامه دهد، NSD پرداخت کوپن را به ارز خارجی روی اوراق قرضه یورویی که سررسید آن در سال های ۲۰۲۶ و ۲۰۳۶ سررسید می شد انجام داد. هر دو پرداخت در ۲۷ می با مهلت ۳۰ روزه سررسید بودند.

بر اساس بسیاری از تعاریف، اگر وجوه در حساب های اعتباردهندگان تا پایان آن دوره مهلت ظاهر نشود، روسیه در حالت افول قرار خواهد گرفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواستار آن شده است که کشورهایی که او آنها را «غیر دوستانه» می‌خواند، قیمت گاز را به روبل بپردازند یا قطع کنند. خریداران موظفند یورو یا دلار را به حسابی در یکی از بانک های روسیه واریز کنند که سپس پول نقد را به روبل تبدیل می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});