• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
6

آذربایجان خبرگزاری روسیه را به دلیل “گرایشات جدایی طلبانه” مسدود کرد

  • کد خبر : 65436
  • 15 خرداد 1401 - 11:20
آذربایجان خبرگزاری روسیه را به دلیل “گرایشات جدایی طلبانه” مسدود کرد
یاز اکو_وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل این کشور روز شنبه اعلام کرد: آذربایجان پس از انتشار محتوایی در حمایت از "گرایشات جدایی طلبانه" از سوی این خبرگزاری، ریانووستی روسیه را مسدود کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: دسترسی آژانس ریانووستی به دلیل انتشار “گرایشات جدایی طلبانه” علیه تمامیت ارضی آذربایجان مسدود شده است.

وزارت خارجه آذربایجان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : پوشش رسانه ای این آژانس با روح روابط دوستانه آذربایجان و روسیه مطابقت ندارد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که این خبرگزاری مصاحبه ای با آرتاک بیگلاریان، یکی از رهبران جدایی طلب در قره باغ را منتشر کرد و از عبارت “جمهوری قره باغ کوهستانی” استفاده کرد و آرتاک بیگلاریان را “وزیر دولت” خواند.

در سال ۱۹۹۱، ارتش ارمنستان قره باغ کوهستانی، سرزمینی که در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته شده است، و هفت منطقه مجاور را اشغال کرد. هنگامی که درگیری‌های جدید در 27 سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد، ارتش ارمنستان حملاتی را علیه غیرنظامیان و نیروهای آذربایجانی آغاز کرد و پس از شروع درگیری‌ها چندین توافق آتش‌بس بشردوستانه را نقض کرد.

آذربایجان طی درگیری ۴۴ روزه چندین شهر و نزدیک به ۳۰۰ آبادی و روستا را آزاد کرد. در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، دو کشور توافقنامه ای را با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به جنگ و تلاش برای دستیابی به یک راه حل جامع امضا کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});