• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
شورای فنی آذربایجان‌شرقی در شرکت پالایش ایمن راه تبریز تاکید کرد؛

تأمین به‌موقع و نظم در توزیع فرآورده‌ی واحدهای تولیدی گروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت

  • کد خبر : 6552
  • 18 اسفند 1399 - 11:15
تأمین به‌موقع و نظم در توزیع فرآورده‌ی واحدهای تولیدی گروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت
یاز اکو - دهمین نشست تخصصی کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنّی استان آذربایجان شرقی با حضور دبیر و اعضای کارگروه در زمستان سال جاری در سایت مجتمع شرکت پالایش ایمن راه تبریز برگزار شد و به بررسی موضوعات جلسه و مباحث مطرح شده از طرف فعّالان این حوزه، پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در ابتدای جلسه، مهندس اکبر طلوعیان دبیر کارگروه و مدیرگروه نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به قوانین و مقرّرات جاری و بخشنامه‌های فنّی صادره، خلاصه‌ای از وظایف قانونی کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنّی استان آذربایجان‌شرقی در بررسی کیفیّت مصالح تولیدی در سطح استان را مطرح و بر الزام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکاران این بخش به استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیّت در پروژه‌های عمرانی، تأکید ورزید.

در این نشست، نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل استاندارد استان، نمایندگان دانشگاه‌های تبریز، صنعتی سهند و آزاد اسلامی و همچنین نمایندگان تشکل‌های صنفی مرتبط (سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان نظام مهندسی معدن استان و انجمن پیمانکاران عمرانی استان و انجمن مهندسان مشاور استان) و فعالان این حوزه به عنوان اعضای کارگروه و حاضر در جلسه، ضمن تأکید بر ضرورت تأمین به‌موقع و توزیع و مصرف فرآورده‌ها‌ی تولیدی با کیفیّت و اجرای برنامه‌های بازدید مدوّن از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط در سطح استان تأکید کردند و در ادامه از محصولات و فرآورده‌های مربوط به ۸ واحد تولیدی گروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت مستقر در شهرستان‌های تبریز، هریس و اهر شامل واحد بزرگ پالایش و انرژی ایمن راه تبریز (تولیدکننده‌ی انواع قیرهای استاندارد و مرغوب)، مجتمع تولیدی فرآورده‌های آسفالت، بتن آماده و شن و ماسه و معدن دولومیت متعلق به شرکت ایمن راه و همچنین واحد تولیدی شعبه‌ی اهر بنیاد بتن آذرآبادگان شامل بتن آماده، شن و ماسه و تیرچه‌ی صنعتی بازدید نموده‌اند.

در جریان بازدید نظارتی، مهندس طلوعیان با اشاره به مشکلات حاکم بر زمینه‌های فعالیتی در حوزه‌ی مصالح و تجهیزات صنعت ساخت، خاطرنشان کرد:لازم و ضروری است که در راستای تسریع بخشیدن به رسیدگی جهت حل مشکلات فعّالان این حوزه، از تجارب افراد کاربلد و متخصص در این زمینه بهره‌ی لازم را ببریم تا در این جهت گام مفیدی را نسبت به تحرک بخشی به فعالیت فعالان این عرصه برداریم.

همچنین دبیرکارگروه و هیأت همراه در انتهای نشست تخصصی و در جریان بازدید میدانی ضمن ابراز تشکّر از اهتمام مدیرعامل محترم و دست‌اندرکاران و عوامل فنّی مجتمع پالایش ایمن راه از راه‌اندازی سیستم کنترل دقیق و ارتقای کیفیّت و بهبود فرآیند تولیدات واحدهای زیرمجموعه‌ی این مجتمع، اظهار رضایت کردند. یادآوری می‌شود پالایشگاه تولید قیر و آسفالت شمال‌غرب کشور موسوم به شرکت پالایش ایمن راه تبریز به همت کارآفرین آذربایجانی حاج علی رزمی و فرزندانش راه‌اندازی شده و در نوع خود در شمالغرب بی‌نظیر است. این خانواده‌ی کارآفرین با ۵۰ سال فعالیت در این حوزه، مصالح کوهی را جایگزین مصالح رودخانه‌ای کرده و علاوه بر مراعات مسائل محیط زیستی کیفیت محصولات خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده‌است.

گفتنی است مجتمع تولیدی قیر و آسفالت شرکت پالایش ایمن راه تبریز اخیرا راه‌اندازی شد. رزمی مدیرعامل این مجتمع به خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو گفت: از سال‌ها پیش مهندسان و نیروهای شرکت ایمن راه ایثار تجارب اجرای کارهای راه‌سازی و عملیات آسفالت را کسب کرده بودند و به پشتوانه‌ی توجهات حضرت حق و سوابق فنی – اجرایی مصمم شدیم تا به عنوان ایرانی و وظیفه‌ی دینی و میهنی مجموعه‌ای فنی و متخصص در امر راه‌سازی و راهداری و اجرای محوطه‌سازی در شهرک‌های صنعتی، و اجرای عملیات احداث و اجرای معابر شهری را با راه‌اندازی این مجتمع فراهم سازیم و لذا در مناقصات مربوط به احداث بزرگراه‌ها و راه های اصلی، روستایی، روکش‌های اداره کل راه و شهر سازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز شهرداری کلانشهر تبریز و سایر شهرداری‌های استان شرکت و شروع به فعالیت کردیم.

رزمی افزود: گسترش دامنه‌ی فعالیت‌های شرکت و ایفای نقش بیشتر در آبادانی، ایجاد کار و پیشه و حضور در امور عام‌المنفعه منطقه و استان نیز از موارد مورد توجه این شرکت بوده است.

وی افزود: در طول سال‌های فعالیت و بررسی معایب و محاسن و ارزیابی توانایی ها، دفتر فنی شرکت به این نتیجه رسید که بعضی خرابی‌ها که در آسفالت‌ها بوجود می‌آید، جنس و کیفیت قیر موثر بوده و با توجه به اینکه خود شرکت متعهد به مشخصات فنی و استانداردهای مندرج در آئین‌نامه‌ها بوده و خود را در مقابل کارفرما و شهروندان و بهره‌برداران جاده‌ها و معابر شهری ملزم به ارتقا و افزایش زمان سرویس‌دهی و دوام و عمر سازه‌ها کرده است.

رزمی افزود: کارشناسان فنی ما به این نتیجه رسیده‌اند که علاوه بر نوسازی دستگاه‌ها تجهیزات و افزایش سطح علمی فنی کادر مجموعه‌ی شرکت، باید در زمینه‌ی افزایش کیفیت قیر حرکت کرد و بدین ترتیب بنای احداث واحد پالایش و انواع قیر از جمله قیرهای خالص، قیرهایی با درجه عملکردی (PG) و قیرهای پاششی  (MC)و امولسیون پایه‌گذاری کردیم و با عنایت الهی و راهنمایی‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اداره کل راه شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و کمک‌های سازمان صنعت و معدن و اداره کل استاندارد، استانداری و شهرداری توانستیم به این امر مهم دست یابیم.

وی گفت: شرکت قصد دارد در راستای راحتی مشتریان، در آینده با تسهیل در امر حمل و نقل و بهبود در امر بسته‌بندی محصول بتواند قدم‌های موثری را در امر تجاری‌سازی قیر فراهم سازد که بسته‌بندی در کیسه و بشکه و دیگر انواع رایج از آن جمله خواهد بود.

به گفته‌ی وی ارتقای روش‌های صادراتی نیز جزو برنامه‌ی شرکت بوده و امیدواریم که با همکاری دیگر واحدهای پالایش بتوانیم به سهم خود با افزایش صادرات محصولات قیری علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزآوری به اقتصاد خطه‌ی آذربایجان کمک کنیم. همچنین در طول سال‌های فعالیت خود تلاش کرده‌ایم که علی‌رغم تنگناهای مالی سال‌های اخیر در کشور همواره در کنار مقامات مسئول و شهروندان باشیم و در امور عام‌المنفعه و از جمله اخیرا در مبارزه با ویروس‌زدایی در روستاها اقدام‌های موثری انجام دهیم.

وی در پایان از مقامات دولتی و مجلس و استانی خواست که با برنامه‌ریزی‌های مناسب و پرداخت مطالبات شرکت‌ها و واحدهای تولیدی چرخ اقتصاد کشور را سرعت بخشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});