• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
با حضور معاون امور صنایع وزیرصمت/

همایش فعالان بخش خصوصی اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 6587
  • 18 اسفند 1399 - 12:39
همایش فعالان بخش خصوصی اردبیل برگزار شد
یاز اکو- همایش فعالان بخش خصوصی اردبیل با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزیر صنعت ،معدن و تجارت روز دوشنبه در همایش فعالان بخش خصوصی اردبیل، از فعال شدن یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در کشور خبرداد و افزود: سهم استان اردبیل از واحدهای تولیدی و صنعتی که دوباره به چرخه تولید برگشتند،  ۵۶ واحد با اشتغال‌زایی یک هزار و ۲۰۰ نفر است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان اشتغال‌زایی در صنایع کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است، گفت: در ۱۰ ماه امسال برای ۱۰۷ هزار نفر در بخش صنعت کشور اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های صنعتی در کشور اظهارکرد: امسال پنج هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسیده که نشان می‌دهد برغم مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه جهش خوبی در صنعت کشور اتفاق افتاده است.

صادقی نیارکی بیان کرد: این وزارتخانه تلاش داشته امسال مواد اولیه موردنیاز صنایع را با قیمتی پایین تامین و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا آنها با کمترین مشکل به تولید و اشتغال بپردازند.

وی در تشریح نحوه تامین نقدینگی صنایع گفت: به این منظور در قالب سه طرح «رونق تولید»، «کارگروه رفع موانع تولید» و «افزایش پرداخت تسهیلات» از تولیدات و صنایع داخلی حمایت می شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به هدف‌گذاری توسعه ساخت داخل در استان‌ها افزود: در سال جاری افزایش تولیدات داخلی با هدف مدیریت واردات و کاهش ارزبری در استان‌ها هدف‌گذاری شده است و تلاش دولت با همکاری مجلس و قوه قضاییه تداوم تولید ،خفظ اشتغال و توسعه صادرات در کشور است.

یادآوری می شود، در جریان سفر معاون امور صنایع وزارت صمت به اردبیل، دو طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریل و اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۲۲۰ افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});