• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان

  • کد خبر : 6596
  • 18 اسفند 1399 - 13:20
اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان
یاز اکو - وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار انها خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای انگیزه معلمان و افزایش کیفیت آموزش اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشست با معلمان برتر و منتخب آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه حل مشکلات معلمان یکی از مهمترین اهداف ما است، افزود: افتخار می‌کنیم که معلمان توانستند فرصت کرونا را مغتنم شمرده و در این شرایط کرونایی در جهت تعلیم و تربیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: مهمترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۰ معلم در سه مرحله ساماندهی و تعیین تکلیف شده‌اند، ادامه داد: درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار آنان برای افزایش انگیزش و آرامش هستیم.

وی سپس افزود: ۳۰ هزار معلم هنوز ساماندهی و تعیین تکلیف نشده‌اند که آنها نیز ابتدای سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون آموزش و پرورش معلم نگرفته است، ادامه داد: ما فقط از سال ۹۲ تاکنون اقدام به خرید خدمت کرده‌ایم و در همین خصوص از شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گرفتیم که تنها راهکار جذب معلم از طریق آزمون باشد.

وی سپس در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منابع انسانی است و اگر منابع انسانی متعهد در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مسیر اجرایی‌سازی سند را طی کنیم.

حاجی میرزایی همچنین در خصوص استخدام معلمان جدید در آموزش و پرورش نیز افزود: در تعیین تکلیف نیروها و جذب نیروی انسانی با کیفیت، پیشتاز بودیم و تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کرده‌ایم و آن هم از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.

وی سپس به ضرورت ارتباط معلمان و دانش آموزان با وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برای همین ارتباط گیری قسمت ویژه‌ای در شبکه شاد با عنوان گفت‌وگو با وزیر راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});