• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
13
پزشکیان از تردید هایش برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 می گوید:

ممکن است کاندیدا شوم/ ظریف شانس بالایی دارد، لاریجانی و عارف شانسی ندارند

  • کد خبر : 6680
  • 19 اسفند 1399 - 9:50
ممکن است کاندیدا شوم/ ظریف شانس بالایی دارد، لاریجانی و عارف شانسی ندارند
یاز اکو - مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی موضوع کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را رد نکرد و گفت: باید منتظر بمانیم ببینیم چه کسانی در آخر به صحنه می آیند و چه حرفهایی می زنند!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرقلم، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی موضوع کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را رد نکرد و گفت: باید منتظر بمانیم ببینیم چه کسانی در آخر به صحنه می آیند و چه حرفهایی می زنند!
پزشکیان، که به طور مفصل با سایت انتخاب مصاحبه کرده در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان خودشان را پیروز قطعی انتخابات می دانند گفت: اگر یک عده ای را نگذارند بیایند، آنها پیروزند، راست می گویند! اگر بقیه را نگذارند بازی کنند، درجایی که هیچ دونده ای را نمی گذارند بیاید، هرکسی را وسط بگذارند او برنده است. حالا اصطلاحش بد است که نمی خواهم بگویم!
وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید کاندیدای اصلاح طلبان، کاندیدای اصلی بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند؟ گفت: چرا نه؟ اگر اصلی باشد. اصلاح طلبان نمی دانم بعید است! چون در بین آنها که خیلی ها باصطلاح علامت دار و مارک دار کردند و بالاخره مسئله دار کردند.

شانس کم لاریجانی و محسن هاشمی و جهانگیری:
پزشکیان اجماع اصلاح طلبان بر روی افرادی مانند لاریجانی و محسن هاشمی و جهانگیری را بعید دانست و گفت: وقتی عبور از آقای خاتمی معنی می گیرد، برای آقای جهانگیری که خیلی شدیدتر می تواند باشد.

شانس بالای ظریف:
پزشکیان با بیان اینکه احتمال دارد آمدن ظریف، انسجام بیشتری ایجاد بکند گفت: بستگی به نوع گفتارش دارد و ادبیاتی که با جامعه بتواند صحبت کند و پیش بیاورد. چون به هر حال یک دیپلمات سیاسی موفق باید بتواند یک دیپلماتی هم باشد در رابطه با مردم و جامعه و مدیریت هایی که هست. آیا این توان را خواهد داشت؟ باید امتحان دهد و بعد خودش را در میدان عمل به منصه ظهور برساند تا بتواند تاثیرگذار باشد ضمن آنکه اشکال شورای نگهبان هم برای او کمتر باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می کنید که ظریف رد صلاحیت شود گفت: اگر ما اجازه ندهیم سلایق بیایند، حالا وقتی ظریف نتواند بیاید دیگر کی را می خواهند بگذارند بیاید؟! اگر نیامد، خب طبیعی است از یک جناح و یک گروه و یک دسته می خواهد بیاید. فرق می کند حالا هرکی را می خواهند انتخاب کنند.

فعلا در مورد احتمال کاندیداتوری ام فکر می کنم!
پزشکیان در ادامه در مورد احتمال کاندیداتوری خودش هم با تردید سخن گفت و افزود: حالا ما هم باید تصمیم بگیریم. فعلا داریم فکر می کنیم. به همه دعوت کنندگان و دوستان هم گفتیم. حالا ان شاءالله ببینیم چکار می کنیم! ضمن آنکه باید منتظر بمانیم ببینیم چه کسانی را بالاخره در آخر به صحنه می آیند و چه حرفهایی را می زنند.
وی در ادامه تصریح کرد: در انتخابات آنچه که من تصور می کنم، فرصتی می تواند بوجود بیاید که آدم آن چیزی که معتقد است را به زبان بیاورد و صحبت کند و آن چیزی را که مشکل می بیند، طرح بکند. اینها یک فرصت است و می شود از این فرصت استفاده کرد. حالا چه بگذارند آدم کار بکند، چه نگذارند. اینکه آدم فرصتی بدست بیاورد، آن چیزهایی که روشن و بیّن است چه در آن چیزی که گفتید اسلام و دین که ما همان را عمل نمی کنیم و چه علم و تجربه بین المللی.

پزشکیان در برابر اصرار خبرنگار مبنی بر داشتن آمادگی برای کاندیداتوری گفت: ممکن است این کار را بکنم. ممکن است آمادگی اش را داشته باشم.

پزشکیان در ادامه از احتمال کاندیداتوری و تائید یا رد صلاحیت احمدی نژاد سخن گفت و افزود: بعید می دانم او را تائید بکنند. احمدی نژاد ۱۴۰۰ بیشتر واقعی خودش است من تصور می کنم و بارها هم گفته ام که شاید اگر حضرت امام بود همان موقع اجازه نمی داد ایشان ادامه دهند. یک آدمی که می آید و تمام گذشته ما را زیر سوال می برد و می گوید همه خوردند و بردند و دزیدند.
۸۴، ۸۴ شما گفتگوها را نگاه کنید می گوید ۲۶ سال این مملکت دست یک عده آدم بوده و من هم سند همه شان را دارم. یادتان رفته؟

فعالیت های هسته ای و حمله به سفارت عربستان:
پزشکیان در مورد برجام و فعالیت های هسته ای ایران هم سخن گفت و افزود: الان در این مملکت دو تا گروه هستند یکی این طرف ایستاده می گوید برجام را باید پاره کنید و یکی آن طرف ایستاده. آنهایی که این طرف ایستادند و می گویند پاره باید بکنید، دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی اند. اسرائیل است، عربستان است، البته عربستان را یک مقداری ما کوک کردیم. به نظر من ما نباید با عربستان آن برخورد را می کردیم که کردیم. نباید از سفارتخانه کشوری رفت بالا. تو نمی خواهی، بگو جمع کند برود چرا از دیوار می روید بالا؟
درنتیجه این کار را کردند که مشکل ایجاد بکنند ما کشورهای مسلمان را فرستادیم به طرف دشمنی که با او مسئله داریم. تندروها هم که همین حرف را می زنند. بعد این آقا بلند شده و می گوید مجاهدین و این حرفها! خب این که معلوم است، وقتی آدم حرف پیدا نکند.

اقبال کم عارف:
پزشکیان در مورد رای آوری عارف هم گفت: ایشان اقبال کمی خواهد داشت. اینکه چند تا رای دارد نمی شود گفت ولی به نظر من اقبال کمی خواهد داشت. در بهترین شرایط ممکن آقای عارف همان ۵، ۶،۷ درصد آرا را دارد، ۱۰ درصد بیشتر نمی تواند رای بیاورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});