• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
15

“مینی آمازون” آسیا وارد بورس می شود

  • کد خبر : 6711
  • 19 اسفند 1399 - 15:30
“مینی آمازون” آسیا وارد بورس می شود
یاز اکو - بوم کیم بنیانگذار گروه تجارت الکترونیکی کوپانگ در‌ کره جنوبی اعلام کرد این هفته عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار نیویورک آغاز می شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از پرتال مرجع، سافت بانک غول ژاپنی، سکویا کاپیتال یک شرکت دائمی در IPO های جهانی و یکی از شرکت های سرمایه گذاری ایالات متحده بنام بلک راک، قصد دارند ارزش بازار ۵۰ میلیارد دلاری این شرکت را بر اساس پیشنهادات قیمت در بازار سهام کسب کنند.
در صورت رسیدن به ارزش بازار مورد انتظار، کوپانگ در میان پنج شرکت ارزشمند کره جنوبی قرار خواهد گرفت. شرکت سامسونگ الکترونیک در اول این لیست قرار دارد. در این لیست Naver Corp که یک شرکت نوپای فناوری کره ای به ارزش ۵۸ میلیارد دلار است و همچنین Cocoa Corp که یک پیام رسان تلفن همراه به ارزش ۳۹ میلیارد دلار است قرار دارد.
بوم کیم بنیانگذار این بیزینس تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد ترک کرد، و کوپانگ را در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک وب سایت تاسیس کرد. به لطف یک بازار سریع در حال رشد و معاملات ارزان، این سایت محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده و به محبوب ترین برنامه گوگل پلی در کره جنوبی تبدیل شده است. این شرکت در حال حاضر دارای یکصد مرکز تدارکاتی در بیش از ۳۰ شهر است و سفارشات را حداکثر طی یک تا ۲ روز تحویل می دهد.
به دور از بازارهای مالی جهانی، این شرکت در سئول با مشکلات جدی روبرو است. در طی یک سال گذشته صدمه جدی و مرگ بیش از هشت کارمند فشار زیادی را بر شرکت وارد کرده است. سیاستمداران کره جنوبی و اتحادیه کارگران خدمات عمومی و حمل و نقل این کشور مستقیماً کوپانگ را مسئول این مرگ ها می دانند. پلیس کره جنوبی نیز همزمان با وقوع این اتفاقات تحقیقات لازم را آغاز کرده است. جالب است بدانید که این مطالعات چگونه بر روند عرضه اولیه سهام این شرکت و ارزش بازار شرکت در ۱۱ مارس تأثیر خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});