• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون اقتصادی استاندار:

جنس بیکاری آذربایجان شرقی از جنس مدرک گرایی است/ لزوم ایجاد شغل و مهارت برای تحصیل کرده های دانشگاهی

  • کد خبر : 67403
  • 31 خرداد 1401 - 19:00
جنس بیکاری آذربایجان شرقی از جنس مدرک گرایی است/ لزوم ایجاد شغل و مهارت برای تحصیل کرده های دانشگاهی
یاز اکو - معاون اقتصادی استاندار اذربایجان شرقی جنس بیکاری استان را از جنس مدرک گرایی دانست و گفت: منزلت تحصیلات دانشگاهی باید حفظ شود، پس باید آموزش ها و مهارت پروری ها فقط در صنوف ساده نباشد بلکه مهندسین و تحصیل کرده ها نیز بتوانند جایگاه شغلی مناسب خود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ محمد کلامی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مهارت استان، گفت: انسان فراتر از سرمایه است و مهارت های انسانی در حوزه تولید، سبب ارتقا بهره وری و توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی می شود.
وی با اشاره به اینکه در لزوم افزایش مهارت انسانی شکی نیست، افزود: اگر می خواهیم بر اساس اولویت های دولت سیزدهم حرکت کنیم و حضور موثری در منطقه خاورمیانه، قفقاز و آسیای میانی داشته باشیم باید بجای وابستگی به ماشین آلات وابسته به مهارت انسانی باشیم.
وی اضافه کرد: امروزه تحولات اجتماعی و اقتصادی به قدری شتاب گرفته است که بعد زمان و عمق پیدا کرده است و با یک مدرک تحصیلی فقط دو سال می توان مهندس بود و کار کرد، مگر اینکه با مهارت اموزی و بروز بودن پیشرفت کنیم.
کلامی با تاکید بر اینکه توسعه و مهارت پروری همگان با تحولات بسیار مهم است، ادامه داد: بیکاری، از نبود مهارت نشات می گیرد، مهارت، پویایی و ازادی و ثبات شغلی ایجاد می کند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، جنس بیکاری استان را از جنس مدرک گرایی دانست و گفت: منزلت تحصیلات دانشگاهی باید حفظ شود، پس باید آموزش ها و مهارت پروری ها فقط در صنوف ساده نباشد بلکه مهندسین و تحصیل کرده ها نیز بتوانند جایگاه شغلی مناسب خود پیدا کنند.
وی اضافه کرد: ایجاد شغل برای تحصیل کرده های دانشگاهی مهم است تا در جامعه ارزش ایجاد شود، البته از طرفی افزایش مدرک گرایی باعث شده در صنوف ساده نیز کمبود نیرو داشته باشیم، اگر شغل های سنتی و صنعت کفش سالمند شده است در پی حرکت جوانان به سمت تحصیل و عدم مهارت پروری و فرهنگ استاد شاگردی است.
کلامی با بیان اینکه نباید جلسات این شورا به چشم نشستیم و گفتیم و برخواستیم ختم نشود، افزود: باید دید در سایه جلسات به کجا رسیدیم، درجا زدیم یا پیشرفت کردیم.
وی بررسی موضوعات و معضلات ارتقای مهارت در استان را لازم خواند و ادامه داد:برای این مسئل باید چاره اندیشی شود.
این مقام مسئول با اشاره به سند توسعه استانی و اولویت هایی که برای توسعه مشخص شده است، افزود: ۶ حوزه صنعتی به عنوان اولویت توسعه در این سند تعریف شده است که تبدیل شدن به قطب سوم خودرو سازی، لوازم خانگی و… در زمره آنهاست.
وی اضافه کرد: اگر این برنامه ها در اولویت است و سرمایه گذاری خواهیم کرد، پس باید نیرو هم باید تربیت شود.
وی حرکت سازمان ها و ارگان ها بدون برنامه راهبردی و آموزشی، عملکرد جزیره ای و مواری کاری را از مشکلات استان خواند و افزود: باید از بی برنامه گی ها کاسته می شود، وحدت شکل گیرد و حوزه اسیب شناسی شود تا هم افزایی اتفاق بی افتد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});