• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

سدهای عمارت و عنبران در استان اردبیل امسال آبگیری می‌شود

  • کد خبر : 68165
  • 06 تیر 1401 - 12:15
سدهای عمارت و عنبران در استان اردبیل امسال آبگیری می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی سد عمارت گرمی و عنبران نمین تسریع شده و پیش بینی شده امسال آبگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی حیدری اناری روز دوشنبه افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل تمامی تلاش‌های خود را بکار بسته تا امسال با حل موانع، اجرای سدهای عنبران و عمارت را تکمیل کند.

وی اظهار کرد: سد مخزنی عمارت حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود برخی اقدامات باقیمانده سد در ماه‌های آتی تکمیل شود.

حیدری اناری ادامه داد: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های انگوت و گرمی فراهم شده و از خروج منابع آبی کشور از مرزها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد عنبران هم شتاب گرفته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این سد نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حیدری اناری افزود: تاکنون بیش از۱۶۵هزار متر مکعب خاکریزی در بدنه سد عنبران انجام شده و ۸۵ درصد اجرای دیوار آب‌بند هم تکمیل شده که درصورت تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی این سد تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

مدیر کل آب منطقه ای استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای شبکه پایاب سد سبلان در شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: امسال در ناحیه جنوبی پایاب این سد دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی به شبکه آبیاری مدرن مجهز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});