• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
7

تبریز، میزبان برجسته‌ترین قنادان ایران و کشورهای خارجی

  • کد خبر : 70143
  • 21 تیر 1401 - 12:00
تبریز، میزبان برجسته‌ترین قنادان ایران و کشورهای خارجی
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره ثبت ملی شیرینی قرابیه در تبریز خبر داد و گفت: تبریز از امروز به مدت سه روز میزبان برجسته‌ترین قنادان ایران و کشورهای خارجی خواهد بود که این رویداد بهترین فرصت برای معرفی توانمندی های این حوزه و سوغات آذربایجان شرقی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در نشست خبری جشنواره ثبت ملی شیرینی قرابیه افزود: در این جشنواره ۳۱ هیات مدیره اتحادیه قنادان کشور و مهمانانی از کشورهای ترکیه، گرجستان و عراق شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این که ثبت شیرینی قرابیه برای استان و تبریز افتخار بزرگی است، تاکید کرد: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات کشور است و شیرینی قرابیه نیز در دنیا زبانزد خاص و عام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولید محصولات با کیفیت و با مزه جهانی و با قیمت مناسب از مزیت های این صنف در تبریز است که قابل رقابت با محصولات کشورهای خارجی است.

پرنیان ادامه داد: باید از برگزاری چنین رویدادهایی استقبال کنیم چرا که در کنار برگزاری یک رویداد، کسب و کارهای مختلفی شروع به فعالیت می کنند و اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی حضور با شکوه مردم در این جشنواره را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از مردم درخواست می کنیم تا در این پدیده فرهنگی، گردشگری و اقتصادی حضور یابند و قنادان تبریز را تشویق کنند چرا که این صنف علاوه بر صنعتگر بودن هنرمند نیز هستند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به این که تابستان فصل گردشگری تبریز است بنا بر این برگزاری این رویداد می تواند به افزایش گردشگری کمک کند.

پرنیان با بیان که قطعا برگزاری این رویداد باعث کمک به اقتصاد استان می شود، افزود: معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این صنف باعث تشویق و ترغیب این صنف برای فعالیت می شود که در این زمینه رسانه ها نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی و ترغیب مردم در این رویداد دارند.

وی افزود: تولیدات قنادان تبریز از لحاظ کیفیت و مزه در کشور سرامد است، امیدواریم تداوم این فعالیت ها باعث حفظ اصالت و سنتی بودن این محصولات و همچنین افزایش فعالیت فعالان این صنف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات شیرینی و مواد غذایی اظهار کرد: علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، بازارهای کشورهای اطراف که نزدیک به ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند ظرفیت ویژه ای برای محصولات حوزه قنادی است.

باید تبریز را به شهر جشنواره ها، فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها تبدیل کنیم

پرنیان با بیان این که باید تبریز را به شهر جشنواره ها، فرصت ها و سرمایه گذاری ها تبدیل کنیم، تاکید کرد: هر چقدر این فعالیت ها افزایش یابد شهر زنده‌تر، پویاتر و اقتصادی‌تر می شود، بنا بر این باید با ظرفیت های مدیریتی و رسانه ای از این کسب و کارها حمایت کنیم.

وی با بیان این که تبریز باید به قطب اول اقتصاد کشور تبدیل شود، گفت: آذربایجان شرقی از گذشته پیشینه صنعتی و تجاری دارد و با توجه به این اقتصاد آذربایجان شرقی متکی به بخش خصوصی است بنا بر این اقتصاد استان بیشتر درون زا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: باید ظرفیت ها را با معرفی و حمایت دستگاه های متولی تقویت کنیم تا روز به روز این کسب و کارها توسعه یابند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شایسته هیات رئیسه اتحادیه قنادان تبریز که برگ زرینی دیگری به افتخارات استان افزوده‌اند، گفت: به دنبال تقویب بخش هایی از اقتصاد استان که ظرفیت ویژه ای دارند هستیم تا از مزیت های موجود استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بسزای رسانه ها در توسعه اقتصادی استان گفت: باید از کسب و کارهایی که محصولات با کیفیت و ارزشمندی تولید می کنند تقدیر شود چرا که افزایش سرمایه گذارای و افزایش کسب و کارها موجب افزایش گردش مالی در استان می شود و در نهایت سطح رفاه جامعه نیز ارتقا می یابد.

قدمت ۱۰۰ ساله شیرینی قرابیه

رئیس اتحادیه صنف قنادان تبریز نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و پشتیبانی رئیس سازمان صمت استان گفت: برگزاری جشنواره ثبت ملی شیرینی قرابیه تاثیر مطلوبی در معرفی توانمندی ها و سوغات تبریز و استان خواهد داشت.

ناصر کریمی با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله شیرینی قرابیه افزود: ۲۵۰ نفر مهمان رسمی از استان های کشور و حدود ۲۰ نفر مهمان خارجی از کشورهای ترکیه، گرجستان و عراق در این جشنواره حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که برای برگزاری با شکوه چنین رویدادهایی باید بسترهای مناسب فراهم شود، تاکید کرد: در جریان برگزاری این جشنواره ۱۰ استادکار از کشورهای خارجی به همراه استادکاران ایرانی، دوره های آموزشی به صورت رایگان برگزار خواهند کرد و حتی گواهی این دوره ها به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف قنادان تبریز در پایان افزود: در حال حاضر در صنعت شیرینی نزدیک به ۱۲ هزار نفر در تبریز مشغول به کار هستند که رونق این صنعت موجب اشتغالزایی در این حوزه خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ جشنواره ثبت ملی شیرینی قرابیه از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۱ شب در محل مرکز همایش های بین المللی تبریز خاوران برگزار می شود.

در این جشنواره برنامه های جانبی متنوعی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده که نمایش آثار کیک های تجسمی اساتید ایران و برگزاری کلاس های آموزشی رایگان به وسیله اساتید بین المللی از جمله این برنامه ها است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});