• امروز : سه شنبه - ۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 25 June - 2024
4

برگزاری رویداد جهانی اردبیل ۲۰۲۳ به مطالبه عمومی تبدیل شود

  • کد خبر : 70794
  • 26 تیر 1401 - 15:00
برگزاری رویداد جهانی اردبیل ۲۰۲۳ به مطالبه عمومی تبدیل شود
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از رسانه‌ها و شخصیت‌های تاثیرگذار و صاحب تریبون خواست با تبیین اهمیت رویداد بین‌المللی اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ همکاری مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی را در این راستا برانگیزند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا نادر فلاحی روز یکشنبه در نشستی صمیمی با خبرنگاران در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: شهر اردبیل در اجلاسیه عضو کشورهای اکو در خجند تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب و در این راستا ستاد استانی به ریاست استاندار تشکیل شده است و ستاد ملی نیز در تهران به ریاست وزیر میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی با اعلام اینکه اردبیل در میان ۱۰ استان به این توفیق دست یافته است، افزود: ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دارای ۶ کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری، زیرساخت و توسعه شهری، علمی فرهنگی و اجتماعی، بازاریابی تبلیغات و امور بین الملل، تدارکات و پشتیبانی و امنیتی، انتظامی و نظارت بر عملکرد است و هدف از این رویداد برندسازی ظرفیت های گردشگری، حرکت برای رفع نواقص زیرساخت های گردشگری و تبیین ارزش و اهمیت تاریخی اردبیل است.

وی به تهیه شدن لوگو اردبیل ۲۰۲۳ از سه سال قبل در استان اشاره و تاکید کرد: مجموعه های تولیدی استان، امسال باید در تولیدات خود آرم و نشان این رویداد را درج کنند و مطالبه عمومی برای تشریح جایگاه گردشگری اردبیل و جلب همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف شکل گیرد.

فلاحی امکان دسترسی ظرف یک ساعت به دریا و جنگل‌های هیرکانی، نوار مرزی و چشمه‌های گوارا، وجود بیش از ۲ هزار پایگاه تاریخی جهانی، ۷۰ نوع صنایع دستی، ۲۵ هزار تخت رسمی پذیرش مهمان و گردشگر، هتل آبدرمانی، اکوکمپ، واحدهای اقامتی متعدد، ۱۵ موزه، واحدهای بومگردی چوبی، جنگلی، سنگی، خشتی، نمدی، ترکیبی و تلفیقی، پل های معلق و پیست های اسکی را از ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری استان اردبیل برشمرد.

به گفته او استان اردبیل به عنوان پایلوت و مرکز گردشگری هیجانی و زمستانی کشور شناخته می‌شود و این شهر به واسطه این قبیل داشته ها و زیرساخت ها به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در خصوص بزرگداشت هفته اردبیل از ۲۵ تیرماه نیز گفت: این اداره کل در این راستا جز همکاری و پشتیبانی، وظیفه خاصی ندارد و این مناسبت استانی به لحاظ تعدد شهرستان های استان در یک دهه برگزار می شود و هر شهرستان در یک روز، برنامه های متنوعی برگزار می کند.

فلاحی افزود: در سال های گذشته “روز ملی اردبیل” گرامی داشته می‌شد و بعدها در شورای فرهنگ عمومی کشور به روز شیخ صفی الدین اردبیلی تغییر یافت و در تقویم رسمی کشور درج شد و هر روز هفته اردبیل به یکی از شهرستان‌های این استان اختصاص یافت و یک روز نیز به همین نام و مناسبت در تهران برگزار می شود.

او مراد از هفته یا دهه اردبیل را تحکیم وحدت و تبیین نقش این استان در ایجاد وحدت جغرافیایی و مذهبی در کشور در دوره صفویه دانست و افزود: در کنار این مناسبت، نباید از رویداد جهانی اردبیل ۲۰۲۳ غفلت شود و اعتبار ملی این مناسبت امسال تامین خواهد شد و از اعتبارات استانی نیز به همین امر اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: اعتلای جایگاه گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت در استان شود و بی شک اگر این مهم تحقق یابد، در بخش های مختلف استان تاثیرات مثبت و ماندگاری خواهد داشت.

در اجلاس هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در خجند تاجیکستان ، شهر ساری در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب شده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});